خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین؛

کارگروه صیانت از وقف، موجب تقویت جایگاه وقف شده است/از ظرفیت اوقاف برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده خواهیم کرد

رجبی عنوان کرد: با راه اندازی کارگروه صیانت از وقف در استان قزوین زمینه تقویت جایگاه وقف مهیا شده است.
کد خبر: ۹۵۲۰۷۹۹
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

 

قزوین_ به گزارش بسیج، حسین رجبی در جلسه کمیته احیاء موقوفات استان قزوین اظهارداشت: استفاده از ظرفیت های اوقاف و موقوفه ها می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند و حتما باید این توانمندی در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته علیرغم اغتشاشات و حوادثی که رخ داد در استان قزوین شاهد کاهش 30 درصدی ورودی پرونده های کیفری و تعداد زندانیان بودیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی انجام شده و همکاری نیروهای انتظامی در کلانتری ها و راه اندازی واحدهای مشاوره و فعالیت شوراهای حل اختلاف میزان سازش ها بیش از ۲۱۸ درصد افزایش یافت.

رجبی گفت: ۴۸ درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف به صلح وسازش منجر شد که کار ارزشمندی است و می تواند به کاهش آسیب ها نیز کمک کند.

این مسئول قضایی بیان کرد: در میان ۱۰ جرمی که بیشترین ورودی پرونده ها در محاکم را شامل می شود آمار سرقت خرد، مواد مخدر و توهین در صدر است که با یک برنامه ریزی توانستیم تعداد ۱۰ هزار فقره پرونده را در دادسرا کاهش دهیم.

دادستان قزوین در ادامه اضافه کرد: باید بتوانیم از ظرفیت ارزشمند وقف برای کاهش آسیب های اجتماعی بخوبی بهره ببریم و پرونده های نزاع، سرقت و اعتیاد را به کمترین میزان برسانیم.

رجبی اظهارداشت: با راه اندازی کارگروه صیانت از وقف در استان قزوین زمینه تقویت جایگاه وقف مهیا شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها