خبرهای داغ:
معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

ایجاد امید بین دانشجویان از ماموریت‌های ویژه سازمان بسیج اساتید است

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ایجاد امید بین دانشجویان را از ماموریت‌های ویژه سازمان بسیج اساتید دانست و گفت: باید در بین دانشجویان امیدآفرینی داشته باشیم، چرا که این قشر مدیران آینده ما هستند.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۴۰
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ مسعود نصری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز بسیج اساتید با بیان اینکه مجموعه سازمان بسیج اساتید در حوزه‌های مختلف با مدیریت دانشگاه‌های کشور تعامل داشته است، عنوان کرد: بخش عظیمی از مشکلات موجود در صنعت و جامعه به دلیل توجه نکردن به ظرفیت‌های موجود است؛ ما در بازآفرینی صنایع اقدامات خوبی داشته‌ایم که تحریم موجب شده صنایع توجه ویژه‌ای به بخش علمی داشته باشند.

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: ما تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی با صنایع مختلف بسته‌ایم که ارتباطات خوبی بین دانشگاه، صنعت و جامعه شکل گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون ۵ اندیشکده فعال ایجاد شده که یکی از آن‌ها اندیشکده شهر اسلامی بود که توانست چندین سند علمی در کشور ایجاد کند.

نصری با اشاره به ایجاد اندیشکده آب و محیط زیست، خاطرنشان کرد: این اندیشکده توانست اقدامات خوبی در حوزه آبخیز زاینده رود و حوزه‌های آبخیز هم‌جوار انجام دهد و تعامل خوبی بین استان‌ها ایجاد کرد.

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: در اندیشکده گردشگری با توجه به مباحث مربوط به اکوتوریسم، زمینه شکوفایی اشتغال و کارآفرینی را با توجه به فرهنگ استان برنامه‌ریزی کردیم و در تلاش برای ایجاد یک سند راهبردی در این راستا در چهار گوشه استان هستیم.

وی اندیشکده گیاهان دارویی را اندیشکده بعدی بسیج اساتید دانست و عنوان کرد: ما چندین پایان‌نامه دکتری و فوق لیسانس در این راستا برنامه‌ریزی کردیم و چندین استارت‌آپ را با همکاری فولاد مبارکه ایجاد کردیم که در این راستا اقدامات خوبی در شرق اصفهان انجام شده است.

 

* درخشش استان اصفهان در جشنواره ملی شهید چمران

نصری با اشاره به درخشش استان اصفهان در جشنواره ملی شهید چمران گفت: استان اصفهان از استان‌هایی است که بیشترین بسته‌های سیاستی را در کشور تهیه کرده است.

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تاکید کرد: مباحث مرتبط با اندیشکده‌های جدید مبتنی بر مسائل کشور در حال شکل‌گیری است و تاکنون جلسات مختلفی را در راستای مسائل استان برنامه‌ریزی کردیم و نقشه راه آن‌ها را در بستر دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سه بسته سیاستی جدید به مناسبت روز بسیج اساتید رونمایی می‌شود که یکی از آن‌ها بسته ممیزی و مدیریت انرژی است؛ پس از مشکلات آب ما با بحران انرژی هم مواجه خواهیم شد که ما در حال تدوین بسته سیاستی برای ایجاد اندیشکده‌ای در این رابطه هستیم.

نصری گفت: درحال پیگیری ظرفیت‌های مشترکی با تعامل بسیج جامعه زنان و روحانیون هستیم تا اندیشکده‌ای در زمینه عفاف و حجاب شکل بگیرد.

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در پایان ایجاد امید بین دانشجویان را از ماموریت‌های ویژه سازمان بسیج اساتید دانست و عنوان کرد: باید در بین دانشجویان امیدآفرینی داشته باشیم، چرا که این قشر مدیران آینده ما هستند؛ امیدواریم این امیدآفرینی با ایجاد مراکز علمی شکل گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار