استاد دانشگاههای اردبیل گفت: امروز اساتید جوان و نسل جدید اساتید در دانشگاه‌ها باید از اخلاق عملی و سیره‌ی زندگی و جهاد علمی این بزرگوار الگو بگیرند
کد خبر: ۹۵۲۱۳۳۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

شهید چمران  فرزند زمان خویشتن بود

امروز ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است و در این راستا، خبرگزاری بسیج مروری بر زندگی پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران دارد. به همین مناسبت گفتگوی با دکتر اسماعیل گلی عضو بسیج اساتید استان اردبیل خواهیم داشت.

عضو سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به اینکه شهید چمران فرزند زمان خویشتن بود،تصریح کرد: سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک ‌اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‌توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم کنیم.

وی با تاکید براینکه شهید چمران به فرمان امام در ایران ماندنی شد، افزود: کتر چمران با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بعد از ۲۳ سال هجرت، به وطن باز می‌گردد و همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب می‌گذارد. خاموش و آرام ولی فعالانه و قاطعانه به سازندگی می‌پردازد و همه تلاش خود را صرف تربیت اولین گروه‌های پاسداران انقلاب در سعدآباد می‌کند.

وی با اشاره به اینكه شهید چمران زمان شناس بود، بیان كرد: از ویژگی های بارز چمران آینده نگری بود به نحوی كه بسیاری از رویدادهای سیاسی و اجتماعی آینده منطقه را پیش بینی می كرد ، بطوریکه اقدامات موثر و ارزشمند مصطفی چمران موجب شد تا امروز حزب الله لبنان با شجاعت در مقابل رژیم غاصب اسرائیل و داعش ایستادگی كرده و این یك افتخار بزرگ برای چمران به عنوان فرزند ایران اسلامی است.

استاد دانشگاههای اردبیل افزود: شهید چمران، اهل علم، عرفان و معنویّت و اخلاص و مجاهد واقعی بود،جهاد علمی یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید چمران است و امروز اساتید جوان و نسل جدید اساتید در دانشگاه‌ها باید از اخلاق عملی و سیره‌ی زندگی و جهاد علمی این بزرگوار الگو بگیرند. با بیان اینکه نگاه و فهم سیاسی و ولایت مداری، اطلاعت محض از امام (ره) از ویژگی‌های اصلی شهید چمران بود.

گلی با بیان اینكه شهید چمران از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانشجویان در آمریكا و كانادا بود،گفت: این شخصیت برجسته یك انسان چند بعدی و با خصوصیات جالبی است؛ چمران یك عارف بود كه از نوشته‌هایش كاملاً مشخص است، از طرفی از نظر علمی یك دانشمند و هنرمند هم بود و آثارش هم موجود است. شهید چمران از طرفی یك رزمنده شجاعی بود كه هیچ باكی از مرگ نداشت.

وی با تمجيد از مجاهدت هاي شهيد مصطفي چمران در راه اسلام گفت: ولايت مداري، حق شناسي و حق مداري شهيد چمران او را يك الگو ساخته است.

گلی با اشاره به عدم وابستگی چمران به گروههای سیاسی گفت: ما نباید بگذاریم خط فکری و روش‌های علمی شهید چمران فراموش شود بلکه آموزه های او باید در دانشگاه ها تدریس شده و آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ نظام و صيانت از ارزش‌ها، جلوگيري از نفوذ تفكر و انديشه‌هاي انحرافي جزو رسالت مهم اساتيد است،خاطر نشان کرد: این انقلاب حاصل هزار سال خون دل خوردن شیعه، عالمان دین و آه و ناله مردان و زنان مجاهدی است که امروز میان ما نیستند.

ارسال نظرات