خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

سبک زندگی ائمه(ع) گره گشای بسیاری از مشکلات

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در عصر کنونی سبک زندگی بسیار پیچیده شده و تبلیغات برای امکانات و رفاه بیشتر به خانواده هجمه وارد کرده است و اگر سبک زندگی ائمه را الگو قرار دهیم گره بسیاری از مشکلات به خودی خود باز می شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۶۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم در آیین اهدا ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان به مناسبت روز یکم ذی الحجه و آغاز هفته ازدواج، افزود:  ازدواج سخت شده و برخی مشکلات اقتصادی نیز ورود جوانان به میدان ازدواج را سخت تر کرده است ضمن اینکه خانواده نیز سخت گیری های زیادی می کنند و همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا ازدواج گریزی در جامعه ایجاد شود.

وی  ادامه داد: حتی بسیاری از جوانان که آمادگی ازدواج را دارند و امکانات خوبی در اختیارشان است به دلیل روش های غلط و مرسوم و چشم هم چشمی های موجود در جامعه تن به ازدواج نمی دهند.

حجت الاسلام آل هاشم بر نقش اساسی و مهم مسائل فرهنگی در موضوع ازدواج تاکید کرد و گفت: باید به آداب و رسوم غلطی که در جامعه مرسوم شده پرداخته شده و آسیب شناسی های لازم صورت گیرد و این فرهنگ در جامعه ساری شود که ازدواج آسان و ساده قابل انجام است.

وی توجه مضاعف و مرور بیانات رهبر معظم در مورد ازدواج را راهگشا و گره گشای مشکلات موجود اعلام کرد و افزود: اگر به بیانات ایشان توجه و عمل شود بسیاری از جوانان طعم شیرین ازدواج را خواهند کشید.

حجت الاسلام آل هاشم به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان و فرمایشات ایشان اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به والدین تذکر دادند و از آنها تقاضا و خواهش کردند که ازدواج جوانان را آسان بگیرند.

وی اضافه کرد: مشکلات است مسکن و اشتغال از جمله مهم ترین مشکلات جوانان است اما قرآن مژده داده و خداوند وعده داده است که "ازدواج کنید و خداوند چاره ساز است".

حجت الاسلام آل هاشم از کم رنگ شدن رسم خواستگاری و وساطت کردن برای ازدواج در جامعه انتقاد کرد و گفت: لازم است این رسوم احیا شوند تا پایه ها و بنیان خانواده همانند قدیم محکم تر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: هرچقدر بتوانیم مشکل ازدواج را در جامعه رفع کنیم به نفع دنیا، آخرت و کشورمان خواهد بود و البته تکثیر جمعیت و جوانی جمعیت نیز نباید مغفول بماند زیرا که کم فرزند آوری تهدیدی علیه اقتدار کشور و جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت حمایت کمیته استان اهدا می شود.
غلامهدی ملامهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بمناسبت گرامیداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اقدام به اهدای ۲۴۰ سری به نوعروسان پشت نوبتی کرده است.
وی افزود: هر سری جهیزیه ۵ قلم جنس شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، تلویزیون و جارو برقی است.
مدیرکل کمیته امداد امام آذربایجان شرقی در مورد ارزش ریالی این جهیزیه ها گفت: برای هر سری جهیزیه ۳۰ میلیون تومان هزینه شده که جمعا ارزش ریالی ۲۴۰ سری ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که توسط کمیته امداد و خیرین تقبل شده است.ملامهدی به سایر اقدامات کمیته امداد در خصوص ازدواج اشاره کرده و گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج و همچنین کلاس های مشاوره برای دختران بازمانده از ازدواج از جمله برنامه ها برای ترویح ازدواج آسان است.

ارسال نظرات