نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز بهره‌گیری از ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران برای جوانان ضروری است.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۲۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رسانه گفت: شهید چمران یک الگو در مقیاس بین‌المللی است که در دوران دفاع مقدس با پیاده‌کردن ایده‌های ناب باعث شد تا یک رویکرد تحولی در آن دروان ایجاد شود.

وی افزود: معیار شهید چمران همواره انسان‌دوستی و تکیه بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی بود به همین دلیل به‌ویژه مردم کرد با خاطراتی که از او دارند همواره او را یاد می‌کنند به‌خاطر خصلت‌های انسانی ویژه‌ای که شهید چمران داشت.

فلاحی در ادامه گفت: پیاده‌کردن ایده‌های ناب، توجه به ارزش‌های اخلاقی و روایتگری دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های شهید چمران بود که او را ماندگار کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز به امثال شهید چمران بیشتر نیاز داریم تا ویژگی‌های شخصیتی او بیشتر در جامعه بل عنوان یک الگو نمایان شود.

وی بیان داشت: در شرایط امروزه که دشمن به دنبال هویت‌زدایی از جوانان ما است باید به فکر تربیت نسل‌هایی در تراز انقلاب اسلامی باشیم که بتوانند آینده‌ای بهتر برای کشور رقم بزنند و یک فضایی فراهم شود که نسل‌های آینده در خدمت اهداف انقلاب اسلامی و نویددهنده پیشرفت برای کشور باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید چمران را نه از نگاه فردی بلکه به‌عنوان یک الگو یا یک مکتب می‌توان بررسی و ابعاد شخصیتی وی را موردمطالعه قرار دارد که چگونه در شرایط دوران دفاع مقدس و جنگ سخت توانسته نوآوری و ایده‌های جدید را پیاده‌سازی کند به همین دلیل ضروری است که ابعاد شخصیتی این فرد بزرگ تفسیر و به دست مردم برسد.

فلاحی در ادامه گفت: امروز که در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم به حضور امثال حاج‌قاسم و شهید چمران‌ها بیشتر نیاز داریم تا رویکردهای جدید و ایده‌های نو برای مقابله با توطئه دشمنان پیاده‌سازی شده و نسل‌های جدید در تراز انقلاب اسلامی باشند.

ارسال نظرات