مدرس سواد رسانه‌ای:

امروز جنگ، جنگ رسانه‌ها است

همدان-مدرس سواد رسانه‌ای بابیان اینکه امروز جنگ، جنگ رسانه‌ها است،گفت: امروزه مهارت افزایی در زمینه سواد رسانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است وغفلت ازآن به تغییرات فرهنگی متأثر از رسانه‌ها سرعت بیشتری می‌بخشد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۹۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیما یونسی در حلقه معرفتی که با موضوع سواد رسانه با حضور دختران قرارگاه فرهنگی بشری شهرستان بهار و دختران بسیجی پایگاه حضرت رباب (س) حوزه مقاومت حضرت فاطمه الزهرا (س) بهار که در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر همدان برگزار شد، اظهار کرد: امروز جنگ فقط خوردن خمپاره روی خانه‌ها نیست؛ از خانه‌ها مهم‌تر، باورهای ما است که باید مراقب باشیم بمباران نشوند.

وی ادامه داد: تلفات این بمباران متأسفانه در گذر زمان قابل مشاهده است و لحظه‌ای نیست که به‌سرعت قابل جبران باشد و حتی قابل پیشگیری؛ اینجا است که باید دوگانه رسانه مخاطب را مورد توجه قرار دهیم.

یونسی افزود: مخاطبان باید بدانند همان‌گونه که رسانه کارکردهای فراوان و مثبتی در شئون مختلف جوامع بشر دارند، می‌توانند به شدت سه مسئله «میان‌مایگی»، «بی‌مایگی» و «سطحی بودن» را هم ترویج کنند و به‌عنوان یک روش و سبک زندگی مطرح کنند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ رسانه‌ها است، گفت: امروزه مهارت افزایی در زمینه سواد رسانه‌ای، هوش دیجیتال و مهارت‌های زیست در دنیای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است و غفلت از این آموزه‌ها به تغییرات فرهنگی متأثر از رسانه‌ها سرعت بیشتری می‌بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار