سرهنگ فارسی تأکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و ملی برای بهبود کیفیت حلقات صالحین

همدان-فرمانده سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و ملی برای بهبود کیفیت حلقات صالحین گفت: ما ۷۰ پایگاه تازه تاسیس داریم و تشکیل حلقات صالحین را در این پایگاه‌ها انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۲۲۴۲۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی اصغر فارسی در مجمع استادیاران شبکه تربیتی صالحین استان همدان که در سپاه ناحیه ملایر برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران اظهار کرد: این آیه برای ما مشخص می‌کند اولین چیزی که نیاز داریم بحث حسن خلق با نوجوانان و جوانان است و بحث مشورت گرفتن و دادن جایگاه اجتماعی به این نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: ما با توکل به خدا در این مسیر حرکت می‌کنیم تا باعث شود صالحین را با قدرت در این مسیر پیش ببریم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه صالحین فقط صرف تشکیل حلقات صالحین نیست، عنوان کرد: حلقات صالحین آغاز کار است و بقیه مسائل تربیتی در خارج از حلقه در عرصه‌هایی مثل اردو و ورزش است که سرگروه‌ها با آنها همراه می‌‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و ملی برای بهبود کیفیت حلقات صالحین گفت: ما ۷۰ پایگاه تازه تاسیس داریم و تشکیل حلقات صالحین را در این پایگاه‌ها انجام داده‌ایم.

فارسی عنوان کرد: از حلقات صالحین در نماز جمعه به شکل مشخص استفاده می‌شود و هر هفته دو پایگاه خواهر و دو پایگاه برادر با حلقات صالحین خود در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در کنار حلقات صالحین مد نظر است که اجرا خواهد شد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی برای برگزاری اردوهای درون شهرستانی از دیگر اقدامات است که امیدواریم اتفاق بیفتد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: از دیگر فعالیت‌ها برگزاری جلسه با والدین صالحین برای هم افزایی در مساجد و ورود حلقات صالحین در عرصه‌های مردم‌داری و مردم یاری در قالب اقدامات جهادی است.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به عرصه فرهنگی ابراز کرد: بیشترین رشد را کسانی دارند که در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند.

* باید ارتباط روحانیون را با طرح صالحین قوی‌تر از پیش کنیم

امام جمعه ملایر نیز در ادامه با بیان اینکه در حلقات صالحین افراد سه گروه هستند که شامل انسان‌های عادی، متوسط و تیزهوش است، اظهار کرد: در حلقات افراد نخبه را شناسایی و معرفی می‌کنیم تا از این افراد برای مدیریت و کادرسازی استفاده شود.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده افزود: یک سری از معضلات جامعه از طریق مساجد حل می‌شود و ما با کمک نوجوانان و جوانان و با مشارکت مسئولان تعلیم و تربیت بسیج در مسجد مشکلات را حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید ارتباط روحانیون را با طرح صالحین قوی‌تر از پیش کنیم و از روحانیون بیشتری بخواهیم که با حلقات صالحین همکاری کنند چراکه این ارتباط وقتی با حوزه‌های علمیه نزدیک‌تر باشد، می‌توانیم ظرفیت‌های بیشتری را به جامعه معرفی کنیم و آموزش مدیران انقلابی را برای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار