مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان عنوان کرد

اطاعت؛ مُهر قبولی ولایت از دیدگاه امام باقر(ع)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: ولایت، ذخیره‌ى شیعیان براى جانکاه‌ترین لحظات هستى است؛ هنگام مرگ که دست انسان از هر چیز کوتاه مى‌شود، جز ریسمان محکم ولایت و محبت اهل بیت(ع) دستگیر او نخواهد بود.
کد خبر: ۹۵۲۲۷۱۲
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

حجت الاسلام طاهریان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان ضمن تسلیت شهادت امام حمد باقر(ع) گفت: تبیین اندیشه‌های اسلامی و تحلیل معارف عرفانی و علوم الهی توسط امام محمدباقر(ع) موجب شد که آن حضرت با عنوان "باقرالعلوم" در میان مردم شناخته شوند.
وی افزود: امام محمدباقر(ع) با توجه به بهره‌مندی از منبع عظیم علم الهی مردم را با روایت‌های اصیل نبوی و علوی آشنا کرده و معارف والای شیعی را برای مردم بیان کرده و تشریح و تحلیل می‌کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان تصریح کرد: براساس روایت‌ها و منابع مستند و معتبر، آن حضرت در سن چهار سالگی به همراه پدر بزرگوار خود "امام سجاد علیه السلام"، به کربلا آمده و شاهد وقایع دشوار و جان‌سوز آن روز بوده‌اند. در نهایت هم ایشان به همراه سایر کاروانیان به اسارت برده شدند.
حجت الاسلام طاهریان گفت: مُهر قبولی ولایت از دیدگاه امام باقر(ع) از حقیقی‌ترین روابط موجود در جهان هستی، رابطه انسان به امام خویش است؛ این ارتباط تنگاتنگ، بین شیعیان و امامان معصوم(ع) شکل می گیرد که چون شیعیان را با منابع فیض و رحمت الهی متصل می‌سازد.
وی خاطرنشان کرد: ولایت، ذخیره‌ى شیعیان براى جانکاه‌ترین لحظات هستى است؛ هنگام مرگ که دست انسان از هر چیز کوتاه مى‌شود، جز ریسمان محکم ولایت و محبت اهل بیت(ع) دستگیر او نخواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار