خبرهای داغ:
مسئول سازمان ورزش بسیج کشور در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

حمایت سازمان ورزش بسیج کشور از باشگاه‌های مقاومت در شهرستان‌ها و استان‌ها

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور گفت: در سند اعتلای بسیج برای هر ناحیه مقاومت بسیج یک پایگاه استعدادیابی ورزشی را فعال کردیم.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۱۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

حمایت سازمان ورزش بسیج کشور از باشگاه‌های مقاومت در شهرستان‌ها و استان‌ها

 

«محرم نشاطی» مسئول سازمان ورزش بسیج کشور در نشست اختصاصی با خبرگزاری بسیج در خصوص خدمات و اقدامات سازمان ورزش بسیج گفت: سازمان ورزش بسیج، رسالت و ماموریتش حول دو محور اساسی است که یک ماموریت آن درون سازمانی و یک ماموریت آن بیرون سازمانی است.

 

محرم نشاطی افزود: برای سازمان ورزش بسیج در حوزه های ماموریت درون سازمانی، مدیریت قهرمانی، ورزش همگانی، استعداد یابی و آموزش و نیز در خصوص تیم‌داری باشگاه مقاومت برای این نهاد، ماموریت های کلانی در سند اعتلای بسیج و هم در مأموریت ذاتی سازمان تعریف شده است.

 

وی با اشاره به این مطلب که این سازمان در مأموریت برون سازمانی وظایفی بر عهده دارد که خوشبختانه مسئولان وزارت ورزش و جوانان تاثیرگذاری سازمان ورزش بسیج نسبت به بدنه ورزش کشور را خوب متوجه هستند، ادامه داد: مسئولان می دانند که ظرفیت و پتانسیل و زیر ساختهایی که در سیستم و حوزه بسیج وجود دارد، بسیار کمک حال ورزش کشور است.

 

نشاطی با تاکید بر این مطلب که خوشبختانه در سطح ورزش محله، پایگاه، حوزه و ناحیه کارهای اساسی انجام شده است، ادامه داد: در کل کشور نزدیک به ده هزار تیم ورزشی در رشته‌های کاراته، تکواندو، ووشو، فوتسال، والیبال، تیراندازی، کشتی، فوتبال و همه رشته هایی که به نوعی برای کشور مدال آور هستند و به نوعی پر مخاطب و پر بیننده هستند در اکثر محلات، پایگاهها، حوزه ها و نواحی وجود دارند.

 

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور تصریح کرد: در سند اعتلای بسیج برای هر ناحیه مقاومت بسیج یک پایگاه استعدادیابی ورزشی را فعال کردیم که همه جوانان بسیجی و مستعد میهن عزیزمان را تحت پوشش قرار می‌دهد و زیر نظر مربیان مجرب به لحاظ فنی، اخلاقی و فکری که مورد تائید سازمان بسیج هستند، به کارگیری می شوند تا اینکه رشد ورزش جوانان این کشور را شاهد باشیم.

 

این مسئول افزود: همه ساله در همه پایگاههای مقاومت بسیج و حوزه ها در عرصه ورزشی کارهای اساسی و قهرمانی را به صورت همگانی انجام داده ایم.

 

وی تصریح کرد: معرفی بهترین جوانان ارزشی و اخلاق مدار این کشور به تیم های لیگ برتر و تیم های کشوری در کارنامه عملکردی این سازمان است؛ چرا که ما معتقدیم هرجا به ایمان نزدیک تر شدیم در آن میدان موفق تر بودیم، لذا زمانیکه نفرات برتر بسیجی و نفرات ارزشی انقلاب به تیم های ورزشی کشور اضافه می شوند مطمئنا خیلی از دغدغه های مسئولین کشور برطرف شده و به آینده ورزش کشور خوش بین می شویم.

 

نشاطی به زیرساختهای ورزشی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار سالن ورزشی در قالب سالن های صالحین، سالن های ۹ دی، استخر، سالن بدنسازی، سالن استعداد یابی، سالن تیر اندازی و آکادمی ورزشهای رزمی را در اختیار داریم.

 

وی با اشاره به اینکه مجموع اماکن ورزشی که در اختیار سازمان بسیج است، دو کیلومتر مربع می باشد و می تواند سرانه ورزشی بسیج و کشور را اضافه کند، ادامه داد: سرانه ورزشی استاندارد در دنیا چهار و نیم متر است که استاندارد سرانه ورزشی در ایران متاسفانه یک و نیم متر است که برای رسیدن به این سرانه بسیار کار داریم و لذا سازمان بسیج در سالهای نه چندان دور اقدام به کار استراتژی و ساخت سالن های ورزشی ۹دی و صالحین نموده است که کمک خوبی به ارتقا سرانه ورزشی کرده و توانسته دغدغه بسیاری از مسئولین ورزش را در سطح کشوری، استانی و نواحی برطرف کند و جوانان بسیجی که در پایگاه های بسیج هستند با توجه به اینکه امروزه در این برهه از زمان ورزش بهترین بستر برای جذب می باشد، همه بسیجیان از سالن های صالحین و نهم دی به نحو احسن می توانند استفاده کنند و ما با توجه به این زیرساخت، ظرفیت و پتانسیل که در اختیار داریم می توانیم شاهد موفقیت های ورزشی سازمان ورزش بسیج و حتی وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش باشیم.

 

حمایت سازمان ورزش بسیج کشور از باشگاه‌های مقاومت در شهرستان‌ها و استان‌ها

 

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور به بیان یک خبر خوب برای بسیجیان پرداخت و اظهار داشت: ورزش در حوزه قهرمانی از سطح پایگاه آغاز و به سطح حوزه و ناحیه و باشگاههای مقاومت ختم می شود و با توجه به محدودیت باشگاه‌های مقاومت در تیم داری و عدم جذب همه بسیجیان، لذا با توجه به سند اعتلای بسیج و عملکرد و ماموریت های سازمانی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که منطبق بر سند اعتلای بسیج باید باشد، در جلسه هیئت مدیره باشگاه به این نتیجه رسیدیم که فرماندهان سپاه های استانی را متقاعد کنیم که تیم های ورزشی تحت عنوان باشگاههای مقاومت در شهرستانها و استانها را لحاظ نیروی انسانی و مالی حمایت کنیم که این جوانان از ظرفیت و پتانسیل خود استان و شهرستان در قالب تیم ورزشی باشگاه مقاومت رشد پیدا کنند و به بهترین های لیگ برتری و در نهایت تیم ملی برسند.

 

نشاطی ضمن اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: ورزش دروازه صعود به معنویت هاست و معنا و مفهوم آن این است که نفرات برتر و ارزشی در تیم های ملی حضور داشته باشند و به سایر نفرات تیمی رنگ ارزشی و بسیجی دهند و ما در همه میادین ملی و بین‌المللی به لحاظ تخصصی و اخلاقی برتر باشیم چرا که به این اعتقاد داریم که ما به عنوان دوبال در کنار کار ورزشی می توانیم موفق باشیم و باید کار و محور معنویت افزایی باشیم تا ما را به موفقیت مان نزدیک تر کند.

 

این مسئول ادامه داد: در این باشگاه‌های مقاومت نفراتی که به عنوان بازیکن اضافه می شوند، باید بسیجی باشند و در تیم های مقاومت بازی کنند، هر چند که این افراد خودشان علاقه مند به عضویت در بسیج هستند که این خود بستری مناسب برای بسیجیان است.

 

وی بیان کرد: به اعتقاد همه مسئولان امروزه جوانان نیاز دارند که در جبهه و میدانی باشند که انرژی خود را تخلیه کنند و به نظر بنده سازمان ورزش بسیج نقش مهمی برای جذب بسیجیان و اعتلای بسیج می تواند ایفا کند همان طور که رهبری فرمودند، هدف نهایی تمدن نوین اسلامی است که سازمان ورزش بسیج می تواند یکی از مقوله هایی باشد که بسیج را راحت تر رهنمود و موفق کند.

 

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور با توجه به اینکه اساس و محور بیانیه گام دوم انقلاب شامل سه رویکرد اساسیِ جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی و نشاط آفرینی می شود و در هر سه رویکرد سازمان ورزش بسیج نقش اساسی دارد، گفت: همه جوانان در حوزه ورزش و در فضایی به نحو احسن با تیم داری، به جهاد تبیین ارزش می بخشند و در عرصه های خدمت رسانی که در مقطع کرونا و زلزله و اتفاقاتی که رخ داده است، همیشه سیستم ورزش و سازمان ورزش ورزشکاران بسیجی به عنوان علمدار و پرچمدار حضور داشته اند که این می تواند به نوعی جهاد خدمت‌رسانی را به همه مردم بیان کند.

 

نشاطی تصریح کرد: در بحث نشاط آفرینی هم با توجه به تشکیل تیم های ورزشی و با توجه به اینکه سازمان نزدیک به ده هزار تیم ورزشی را در سطح کشور مدیریت می‌کند، امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم موفق باشیم.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها