خبرهای داغ:
حسینی خبر داد

برگزاری طرح خانه دوام در 7 محله شهر همدان

همدان- شهردار همدان با اشاره به طرح خانه دوام و با بیان اینکه این طرح محله و مردم محور است، گفت: این طرح در هفت محله در سطح شهر همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۵۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید مسعود حسینی در آئین افتتاحیه خانه دوام کوی فرهنگیان اظهار کرد: شهرک فرهنگیان همدان یکی از شهرک‌های نمونه شهر همدان است و اهالی آن می‌توانند برای شهر همدان به عنوان الگو و نمونه باشند.

وی با بیان اینکه همکاری و همدلی که در این شهرک وجود دارد برای سایر نقاط این شهر مثال زدنی است، افزود: امیدوارم همیشه مردم در خوشی و آسایش و امنیت بر سر مردمان این دیار حاکم باشد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه نسل ما دورانی را سپری کرده که با بحران عجین شده و ما شاهد دوران جنگ تحمیلی بودیم و آمادگی هر نوع بحرانی را داشتیم، ادامه داد: ما در خانه خود سنگر می‌ساختیم که شاید امروز این مفهوم ملموس نباشد و فقط در فیلم‌ها دیده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ فکر می‌کردیم به آسایش رسیدیم اما در این مدت شاهد اتفاقات عجیبی مانند کرونا، سیل و زلزله شهرهای مختلف بودیم، گفت: امروز شاید همه احساس کنند اگر بحرانی اتفاق افتد آمادگی لازم برای مقابله را دارند اما باید این را قبول کنید که اگر اتفاقی بیفتد شاید بر خیلی از  پدر و مادرها ترس غلبه کند و سردرگم شوند و اقدام درست را تشخیص ندهند.

حسینی با اشاره به افتتاح خانه دوام تصریح کرد: مدیریت بحران شهرداری برای جلوگیری و مقابله با رخدادها آموزش‌های لازم را تدارک دیده‌اند تا در حوادث مختلف مردم بتوانند به همدیگر کمک کنند.

وی با بیان اینکه شعار طرح دوام «با مردم، برای مردم» است، مطرح کرد: گروه‌های مردمی سازماندهی شده آموزش دیده در این طرح در مواقع بحران می‌توانند مانند نیروهای هلال احمر هم خودشان و هم دیگران را نجات دهند.

شهردار همدان با بیان اینکه این طرح محله و مردم محور است، عنوان کرد: این طرح در هفت محله در سطح شهر همدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه با بیان اینکه در تلاش هستیم زیرساخت‌های این اقدام مهم آماده شود و به توسعه‌ اقتصادی و صنعت گردشگری کمک کند، ابراز کرد: این اتفاق بزرگ با مدیریت بازار توسط مردم عملیاتی می‌شود و کسبه و بازاریان کمک می‌کنند.

حسینی با تاکید بر  لزوم کمک مردم در تامین امنیت و مدیریت بحران ابراز کرد: شهرداری هم موظف است با تمام تجهیزات آموزش‌های لازم را آماده کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های دوام نخ تسبیح در بین مردم و خانواده‌ها در این محلات هستند، خاطرنشان کرد: «دوام» اختصار کلمه داوطلبین واکنش اضطراری محلات است.

شهردار همدان افزود: داوطلبین در این طرح ثبت نام می‌کنند، آموزش می‌بینند و با تشکیل گروه در مواقع اضطرار واکنش به موقع دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات