خبرهای داغ:
شاهرود_رئیس مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود از پیش بینی برداشت ۱۴ هزار تن گندم از ۳۶۹۴ هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۳۶۰۱
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید آقا بیکی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برداشت گندم از سطح ۳۶۹۴ هکتار از اراضی زیر کشت این زراعت در شهرستان شاهرود اظهار کرد: این برداشت از چهارم خرداد در منطقه خارتوران بخش بیارجمند آغاز شده است و پیش بینی می‌شود فرآیند برداشت تا اواخر مردادماه به طول انجامد.
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال زارعی جاری حدود ۱۴ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به کشت ارقام پیشگام و میهن، گندم در شهرستان افزود: میزان ۱۰۰۰ تن بذر برای این سطح کشت مورد استفاده قرار گرفته که از این میزان ۳۵۰ تن بذر‌های گواهی شده است.
آقا بیکی با بیان اینکه هر ساله حدود ۴۰ کمباین شامل ۷ دستگاه کمباین بومی و مابقی بصورت مهاجر از سایر استان‌ها عملیات برداشت گندم شهرستان را انجام می‌دهند، گفت: ۱۰ مرکز خرید در شهرستان با استقرار ۱۹ کارشناس مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آماده خرید تضمینی گندم می‌باشند.
وی با اشاره به سطح مبارزه شده علیه عوامل خسارت زا را ۴۱۴۶ هکتار عنوان کرد و افزود: این مبارزه علیه آفات گندم به غیر از سن ۲ هزار هکتار، علفه‌های هرز گندم ۸۷۳ هکتار و سن گندم ۹۰۰ هکتار بوده است که در مجموع ۳ هزار هکتار مبارزه زراعی و مکانیکی غیر شیمیایی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها