۲۳ / اسفند / ۱۴۰۳ - 13 March 2025
01:14
۱۵:۴۱

۱۴۰۲/۰۴/۱۱

شتاب خط دو قطار شهری تبریز با نهایی شدن فایناس خارجی

تبریز- مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی تبریز از ابلاغ فایناس خارجی خط دو قطار شهری تبریز به بانک مرکزی خبر داد و گفت: با معرفی بانک مرکزی به چین و نهایی شدن آن و تامین اعتبار اجرای این خط شتاب بیشتری می گیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب وحیدکیا در حاشیه تور رسانه ای راویان پیشرفت خبرنگاران، میزان اعتبار لازم  این خط را 420 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: با تامین اعتبار لازم تا چهار سال آینده این خط از قراملک تا باغمیشه به بهره برداری می رسد.

وی پیشرفت فیزیکی خط دو قطار شهری را حدود 25درصد عنوان و اظهار کرد: حفاری این خط در دو جبهه شرقی و غربی در حال انجام بوده و تلاش می شود تا پایان سال یا سه ماه اول 1403 تونل های این خط  تمام شود.

وحیدکیا اضافه کرد: در کنار اجرای عملیات حفاری این خط، ایستگاه های خط دو به ویژه در فاز یک در ایستگاه های یک تا هشت در قراملک، خانه سازی، شهرک امام، آخونی، قره آغاج، درب گجیل، سه راه محققی (سه راه امین) و جلوی استانداری ساخته می شود.

وی با بیان اینکه فاز یک خط دو قطار شهری از ایستگاه قراملک تا ایستگاه استانداری تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید،  برای تکمیل یک کیلومتر از خط حمل و نقل ریلی شهر، سال گذشته حدود یکهزار و 500 هزار میلیارد تومان لازم بود که اکنون این رقم با توجه به شرایط اقتصادی و تورم به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و جهت تکمیل فاز یک خط دوم حمل و نقل ریلی تبریز نیازمند 20 هزار میلیارد تومان هستیم.

وحیدکیا به پیشرفت 98 درصدی خط یک قطارشهری تبریز اشاره و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نواقص این خط از قبیل نیروی انسانی و سیگنالینک و ... تا پایان شهریور امسال تکمیل و از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب مسافرگیری انجام می شود.

شتاب خط دو قطار شهری تبریز با نهایی شدن فایناس خارجی

وی در خصوص عملیات اجرایی خط سه قطار شهری تبریز نیز گفت: عملیات اجرایی این خط با سفر دوم رئیس جمهور آغاز شده و عملیات حفاری تونل های آن به صورت دستی انجام می شود و پس از اورهال دستگاه عملیات حفاری از طریق TPM انجام می شود.

وحیدکیا اهمیت خط سه قطار شهری را به خاطر اتصال شبکه حمل و نقل شمال و جنوب شهر از اهمیت ویژه ای خواند و افزود: با تحقق الحاق این خطوط در مرکز شهر تبادل مسافر با خط یک و دو انجام می شود.

وی میانگین روزانه مسافرگیری خط یک را 25هزار نفر اعلام و اظهار کرد: با تکمیل و تامین نیروی انسانی لازم و تجهیزات ایستگاه ها این تعداد مسافر افزایش می یابد.

وحیدکیا در خصوص زیباسازی ایستگاه های نیز افزود: تلاش می شود از فرهنگ و تاریخ شهر در زیبایی بصری و طراحی ایستگاه استفاده شود و همچنین سازمان حمل‌ونقل ریلی تبریز برای ایجاد واحدهای خدماتی و تجاری از حضور سرمایه گذاران استقبال می کند.

شتاب خط دو قطار شهری تبریز با نهایی شدن فایناس خارجی

به همت بسیج رسانه آذربایجان شرقی تور رسانه راویان پیشرفت خبرنگاران تبریزی با بازدید از فاز سه خط دو قطار شهری این کلان شهر برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید