کاظم کبیری، هدف از اجرای طرح نفس را مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانست که به دنبال ازبین بردن خانواده وپیری جمعیت کشور است.
کد خبر: ۹۵۲۴۷۶۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ، همایش علمی سقط جنین غیرقانونی و پیامدهای جسمی، روحی، روانی و معنوی مرتبط با آن از سوی بسیج جامعه پزشکی در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

مسول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری  در این همایش با تشریح تاثیر سقط جنین بر جمعیت، فعالیت های کارگروه جمعیت و پایداری خانواده را تبیین و مرکز مردمی نفس( نجات فرزندان سقط ) را معرفی کرد.

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری افزود: مرکز مردمی نفس در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ سازی فعالیت می کند و در سه ماهه اول سال جاری توانسته ایم ۸۱ مورد انصراف از سقط جنین فرزندان سالم داشته باشیم.

وی، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت بودجه های کلانی را برای درمان ناباروری هزینه می کند و ما در مرکز نفس با جلوگیری از سقط جنین، این محصول باروری را حفظ و نگهداری می کنیم.

کبیری اظهار کرد: ۹۵ درصد سقط جنین ها مربوط به سقط جنین غیرقانونی و به صورت زیرزمینی و توسط والدین که تنها پناهگاه فرزندان هستند و با مباشرت و معاونت مداخله گران تخصصی و غیرتخصصی صورت می گیرد که می تواند خطرات زیادی را برای مادران باردار در پی داشته باشد.

وی، گفت: تنها ۵ درصد سقط جنین ها خودبخودی و یا قانونی و با مجوز درمانی و پزشکی قانونی انجام می شود.

کبیری افزود: علاوه بر مرکز استان، مراکز نفس در شهرستان های سامان، فارسان و کوهرنگ هم فعال شده و ان شاءالله تا پایان مردادماه در کلیه شهرستانها فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی مرکز نفس در وهله اول کار گسترده فرهنگی در جهت مقابله با سقط جنین  و در وهله بعدی کار تخصصی در حوزه شناسایی مادرانی است که متقاضی سقط فرزند سالم خود هستند و در نهایت مداخله و جلوگیری از سقط این کودکان و فراهم نمودن حمایت های لازم از مادران منصرف شده از سقط  و خانواده های ایشان می باشد.

کبیری، گفت:‌ طرح نفس برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن اجرا می شود که قصد از بین بردن خانواده و پیری جمعیت کشور را دارد.

وی، از کارشناسان مامایی و پزشکان خواست با مرکز نفس همکاری کنند تا از سقط غیرقانونی کودکان سالم پیشگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار