خبرهای داغ:
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین 

افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه در بخش بستری های بیمارستانی بازنشستگان کشوری

سعادتی گفت: هزینه درمان بیماران خاص بدون سقف در بخش دارو و درمان پرداخت شده است. امسال نیز با افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه برای بستری های بیمارستانی، بدون سقف این هزینه ها را پرداخت می کنیم.   
کد خبر: ۹۵۲۵۴۰۰
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

 

قزوین_ صالح سعادتی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات این صندوق برگزار شد بیان کرد: ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم از بازنشینگان ثبت شده که جزو مصوبات شورای عالی انقلاب در سال ۱۳۸۵ می باشد.

وی گفت: به همین منظور در راستای پاسداشت مقام بازنشستگان، صندوق بازنشستگان کشوری هر ساله برنامه های جانبی در همین راستا تبیین و اجرا می کند. این برنامه ها در قالب جشنواره های ورزشی، مراسم تجلیل از بازنشستگان در روز ۱۸ تیرماه، می باشد. همچنین برنامه هایی نیز در طول سه ماهه نخست سال صورت گرفته که یکی از آنها شامل برگزاری مسابقات رالی خانواده بازنشستگان می باشد.

سعادتی اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری صندوق بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگان قزوین ۲۱ هزار عضو دارد که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر بازنشستگان و چهار هزار نفر شامل وظیفه بگیر می باشند. 

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین با اشاره به پرداخت تسهیلات به بازنشستگان عنوان کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ نفر تسهیلات ضروری خدمات رفاهی برای بازنشستگان استان پرداخت شد که اعتبار این تسهیلات ۸۰ میلیارد تومان بود که برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با اقساط ۳۶ ماهه پرداخت شده است و این تسهیلات به صورت غیرحضوری پرداخت شده است که به قید قرعه از سوی ستاد مرکزی به حساب متقاضی واریز می شد.

وی افزود: در سال جدید نیز طی دو مرحله این تسهیلات با افزایش صد درصدی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان طی دوماه گذشته به تعداد ۸۳۰ نفر با اعتبار کل ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.  

سعادتی تصریح کرد: تسهیلات کالاهای اقساطی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و خدمات بیمه ای خودرو و آتش سوزی و بدنه خودرو بازنشستگان نیز تفاهم نامه ای با بیمه ملت انعقاد شده که طی ۱۱ ماه به صورت اقساطی این حق بیمه از حقوق آنها کسر می شود. دریافت حکم، ثبت نام تورهای سیاحتی نیز خدمات دیگری است که بازنشستگان می توانند از طریق سایت اینترنتی اقدام نمایند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین اضافه کرد: ۷۶۷ بازنشسته بیمار خاص وجود دارد که سال گذشته هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بابت درمان آنها پرداخت شده است. هزینه درمان بیماران خاص بدون سقف در بخش دارو و درمان پرداخت شده است. امسال نیز با افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه برای بستری های بیمارستانی، بدون سقف این هزینه ها را پرداخت می کنیم. 

وی یادآور شد: اقدام شایسته ای که در سالجاری در حوزه پرداخت تسهیلات صورت گرفت، وام ازدواج و وام ضروری بازنشستگان، وام پایان نامه های دانشجویان «همپاد»، مستمر ادامه دارد و بازنشستگان می توانند با بارگذاری مدارک لازم در سامانه ثبت نام کنند که هر ماه پس از بررسی این تسهیلات پرداخت می شود. 

سعادتی بیان کرد: انتخاب بازنشستگان نمونه منتخب از طریق ثبت نام اطلاعات نخبگان و بازنشستگان نمونه بود که اخیرا انجام شده که بازنشستگان یا از طریق صندوق بازنشستگان کشوری و تعدادی نیز از طریق کانون های بازنشستگی معرفی و در ۶ محور بازنشسته ها منتخب شدند.

وی افزود: این محورها شامل؛ محور علوم و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارافرینی، فعالیت اجتماعی عامل المنفعه، ورزشی و تندرستی و در محور ایثار و فداکاری ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا می باشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین اظهار کرد: در سال جدید ۱۰ نفر از بازنشستگان نمونه استان از بین ۳۵ نفر معرفی می شوند.  

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها