استاندار ایلام گفت: همه مدیران دستگاه ها باید مروجان عملی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و پاسخگوی هر گونه قصور و کم کاری خود در این زمینه باشند.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۲۲
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: اعتقاد و عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر از شروط مهم و اصلی مدیریت دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه مدیران باید مروج معروفات و ارزش های دینی و مانع از رواج منکرات و هنجارشکنی ها در سطح جامعه باشند، تصریح کرد: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی، در صورت هرگونه عدول و کوتاهی در این زمینه، باید پاسخگو باشند و با هرگونه کوتاهی و اهمال کاری بدون اغماض برخورد خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه افول بزرگترین امپراطوری مسلمین و غروب آفتاب حکومت اندلس یک عبرت برای همه ما است، افزود: تاریخ بزرگترین آیینه و درس است، پایه های آن قدرت اندلس که اروپا را متاثر کرده بود، تحت تاثیر ترویج فحشا و منکر و ایجاد تفرقه، سست و موجب افول قدرت امپراطوری اسلامی در آن زمان شد.

بهرام نیا بیان کرد: این جریان امروز نیز وجود دارد و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در قالب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برنامه ریزی گسترده ای برای تهاجم فرهنگی و تحت تاثیرقرار دادن خانواده ها انجام داده اند، این همان جریان اندلس سابق است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی روش ها، شیوه ها و برخوردها را در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم، افزود: لازم است افراد آمر و ناهی را در این حوزه به خوبی آموزش داد، کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند نیاز است که شیوه رفتاری، گفتمان و شیوه برخورد را به خوبی بدانند.

استاندار ایلام تصریح کرد: امروز باید به شیوه هایی که افراد اغفال شده را می تواند متاثر کند در سطح جامعه برخورد شود، با زبان و گفتار نیک و خوش رفتاری با افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

بهرام نیا یادآور شد: یکی از شروط لازم برای مدیران دستگاه های اجرایی این است که به این گفتمان اعتقاد داشته باشند، مروج معروف ها و ارزش های دینی و اسلامی باشند و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما افراد ارزشی و معتقد هستند، افزود: اگر کوتاهی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدیران دیده شود قطعا اغماضی صورت نخواهد گرفت.

استاندار ایلام در پااین خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح از فضای اربعین حسینی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و شئونات اسلامی در سطح جامعه استفاده شود.

این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مدیران دستگاه های مختلف عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار و به نماز جماعت ختم شد.

ارسال نظرات