شهروندان از شنا کردن در کانال‌ها و تاسیسات شبکه آبیاری خودداری کنند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: مخازن سدها، کانال‌های آب و حوضچه‌های ایستگاه‌های پمپاژ به هیچ وجه محل مناسبی برای شنا نیستند ، شهروندان از شنا کردن در تاسیسات شبکه آبیاری خودداری کنند.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۵۹
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

شهروندان از شنا کردن در کانال‌ها و تاسیسات شبکه آبیاری خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل ، حمید فضایلی با بیان اینکه ورود به حریم تاسیسات آبی و شنا کردن در دریاچه سدها و کانال‌های آب ممنوع است افزود: هرسال تعدادی از افراد با شنا کردن غیر مجاز در چنین مکان‌های نامطمئن و خطرناک، جان خود را از دست می‌دهند که لازم است شهروندان در این خصوص حساسیتهای لازم را داشته باشند.

وی افزود: شهروندان به ویژه افراد ساکن و حاضر در حاشیه تاسیسات آبی برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا توجه جدی داشته باشند چرا که در صورت بروز هر حادثه‌ای مسئولیت آن متوجه خود اشخاص است و این شرکت در این خصوص مسئولیتی ندارد.

فضائلی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، علاقه برخی از مردم بویژه نوجوانان و جوانان به حضور و یا شنا در کانال‌ها بیشتر می‌شود و توصیه ما برای مردم منطقه این است که از شنا کردن در کانال‌ها و تاسیسات شبکه آبیاری خودداری کنند.

برخی تصور می‌کنند کانال آبیاری می‌تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد، اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانال‌ها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل یادآورشد: کانال‌های آبیاری از جمله شبکه مغان با صدها کیلومتر طول با هدف آبیاری و بهبود اراضی کشاورزی طراحی شده است و نوجوانان و جوانانی که با دیدن آب وسوسه می‌شوند تا برای شنا و رهایی از گرما و دقایقی تفریح کردن خود را به آب‌های ظاهرا آرام و بی خطر کانال‌ها بسپارند، گاهی اوقات با خطر سقوط در آب مواجه می‌شوند.

فضائلی اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند کانال آبیاری می‌تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد، اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانال‌ها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است و مردم نسبت به این مهم توجه داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر اینکه دلیل اصلی حوادث غرق شدگی در کانال‌های آبیاری، بی توجهی به نکات ایمنی است، اظهار کرد: انتظار داریم عموم مردم و به خصوص جوانان در این رابطه احتیاط کامل داشته باشند تا شاهد از دست دادن جان شهروندان نباشیم.

وی با تاکید بر عواقب تلخ شنا در بستر کانال‌ها و تاسیسات شبکه آبیاری، افزود: به شهروندان و گردشگران توصیه می‌شود از حضور در حاشیه کانال‌ها و تاسیسات آبیاری به منظور شنا و تفریح خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار