مردم از نمایش علمداران ولایت استقبال قابل توجهی می‌کنند

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به اجرای نمایش رزمی، بصیرتی و فرهنگی علمداران ولایت در ارومیه، گفت: روزانه 1300 نفر از این نمایش بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۹۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، عزت‌الله ابراهیمی، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان آذربایجان غربی امروز 22 تیر در کمیته پشتیبانی و هماهنگی اردوهای راهیان نور که در سالن جلسات سپاه شهدای استان ترتیب یافت، گفت: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته نمایش رزمی، بصیرتی و فرهنگی علمداران ولایت در اردوگاه شهید باکری پادگان روستای حیدرلوی ارومیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آحاد مردم اعم از اقشار بسیجی و ... در طول هفته به غیر از جمعه می‌توانند برای بازدید از این رزمایش مراجعه کنند، اضافه کرد: این رزمایش توسط گروه‌های هنری و رزمی بسیجی در 14 آیتم اجرا می‌شود، که خوشبختانه استقبال گروه‌های مردمی تاکنون بسیار خوب بوده است.

وی شبیه‌سازی قیام عاشورا حسینی، اشغال خرمشهر، عملیات آزادسازی خرمشهر، شهادت سردار بزرگ اسلام شهید باکری، کمک به سیل‌زدگان توسط این شهید بزرگوار، بمباران شیمیایی سردشت، پایان داعش، ظهور حضرت مهدی موعود(عج)، به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه، قیام مردم ارومیه علیم رژیم ستم‌شاهی، اعزام مردم به جبهه را بخش‌های مختلف این رزمایش عنوان کرد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه اجرای این نمایش از 18 تیر آغاز شده و تا هشت شهریور ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: به مدت 41 شب این نمایش اجرا خواهد شد، که از آحاد مردم برای بازدید دعوت به عمل می‌آوریم.

وی بیان کرد: این رزمایش توسط سپاه شهدای آذربایجان غربی و با همکاری قرارگاه راهیان نور استان که متشکل از 41 عضو است، اجرا می‌شود، که جا دارد از همه نهادهایی که در این زمینه همکاری کردند، قدردانی شود.

ابراهیمی با بیان اینکه از این فرصت باید برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت همچنین اهتمام برای جهاد تبیین استفاده شود، ادامه داد: هنر بهترین زبان برای انتقال معارف اسلامی، ارزش‌های انقلابی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه باید منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم، و از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع دغدغه‌های ایشان استفاده کنیم، گفت: در این صورت نسل جدید ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه با نسل انقلاب مانوس می‌شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه 6 یادمان این استان برای استقبال از کاروان‌‌های زیارتی آماده است، گفت: زائران می‌توانند از یادمان شهید کاظمی، شهدای تمرچین پیرانشهر، شهید بروجردی نقده، شهید امینی در مهاباد، شهدای بولفت و دوپازا و دارساوین در سردشت بازدید کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال از مناطق مختلف استان 107 هزار نفر در یادمان‌ها حضور پیدا کنند، همچنین از آذربایجان شرقی 15 هزار نفر، اردیبل 9 هزار و 500 نفر و سایر استان‌ها نیز برای بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌ها به این استان وارد خواهند شد.

ابراهیمی حداقل مدت ماندگاری یک زائر را دو روز و یک شب عنوان کرد و بیان داشت: برای ساماندهی زائران آمادگی کافی وجود دارد، به‌طوری‌که همه خدمات در استان ما رایگان بوده و هیچ گونه‌ای مبلغی از زائران دریافت نمی‌شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه، هر کاروان را یک نفر به عنوان مسئول کاروان، یک نفر مسئول ایمنی، مبلغ، بهداری و راوی همراهی می‌کنند، گفت: با تمام توان تلاش می‌کنیم، این سفر معرفتی و بصیرتی خاطراتی به یادماندنی و شیرین را برای زائران رقم بزند.

وی به مقام شهید در کلام مقام معظم رهبری مبنی بر « شهادت دُرِّ گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی‌دهند»، اضافه کرد: این سفرهای معنوی فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار