امام جمعه هرات در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده این مهم را رکن اساسی جامعه اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۳۳
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارک اعراف به نعمات خداوند در خصوص پوشش اشاره کرد و بر ملبس شدن به لباس تقوا تاکید کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه لباس تقوا باعث حفظ آبروی انسان هاست به رعایت این مهم تاکید کرد.
حجه الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره به روز خانواده و روز مباهله به بیان مطالبی پیرامون اهمیت جایگاه خانواده پرداخت.
وی با بیان احادیثی از ائمه به قداست این نهاد مقدس در اسلام اشاره کرد و افزود:امروز دشمن به دنبال فروپاشی نهاد مقدس خانواده در بین جوامع ما هست.
امام جمعه هرات در ادامه به بیان دلایل قداست خانواده پرداخت و گفت: اولین حکمت قداست خانواده آرامش روحی و روانی زن و مرد است.
وی دومین دلیل قداست خانواده را زمینه سازی رشد انسان و تربیت انسان عنوان کرد و این مرحله را مرحله محفوط ماندن از گناهان دانست. سازندگی جامعه اسلامی از دیگر دلایل قداست خانواده بود که حجه الاسلام والمسلمین جعفری بدان اشاره کرد و با اشاره به روایتی از امام هادی علیه السلام وصلت را مایه الفت دل‌ها دانست.
وی در ادامه گسترش ارمان‌های توحیدی را از دلایل دیگر قداست خانواده برشمرد و افزود
خانواده رکن اساسی جامعه اسلامی است.

امام جمعه هرات در ابتدای خطبه دوم این هفته نماز جمعه هرات همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی سفر ریاست محترم جمهور به قاره آفریقا به زمینه‌های مختلف همکاری ایران با این کشور پرداخت.
اشاره به پیاده روی با شکوه غدیر و مراسمات ایام دهه امامت و ولایت، همایش‌های با شکوه هفته عفاف و حجاب، اهمیت جایگاه بزرگان به ویژه پدر و مادر در خانواده‌ها و مناسبت‌های هفته از مهمترین مباحثی بود که امام جمعه هرات در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه بدان اشاره کرد.

ارسال نظرات