حجت‌الاسلام حسنی:

حقوق متقابل انسان‌ها محوریت تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی آنها است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: حقوق متقابل انسان‌ها محوریت تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی انسان‌ها خواهد شد، هر میزان که گستره حقوق فراگیرتر باشد مسئولیت در قبال آن هم فراگیر خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۶۴
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جلسه مدیران و مسئولین شعب نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: به طور قطع آن چیزی که شما را پای این مسئولیت‌هایی که به لحاظ مادی برای شما هیچ خروجی ندارد نگه داشته، ایمان متعهدانه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه چهارم و پنجم کتاب طرح اندیشه اسلامی در قرآن کریم ضمن طرح بحث ایمان متعهدانه، ماحصل ایمانی که به بخشی از دین تعهد و پای بند است و به بخش دیگری از آن تعهدی ندارند، اسلام اموی و بنی امیه دانستند.

حسنی ادامه داد: آنان هرجا که منفعتشان غالب باشد متعهد و پایبند و هر جا که به ضرر آنها باشد به آن پایبند نیستند، این در حالی است که امیرمومنان علی(ع) فرمودند حقیقت ایمان آن است که حق را برای باطل ترجیح دهی، هرچند مضر باشد، و باطل را ترجیح ندهی هرچند برای تو نفعی داشته باشد.

وی گفت: از یک طرف هم حقوق متقابل انسان‌ها محوریت تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی است،عامل برانگیزاننده‌ای که موجب مسئولیت پذیری اجتماعی انسان‌ها خواهد شد، هر میزان که گستره حقوق فراگیرتر باشد مسئولیت در قبال آن هم فراگیر خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: نکته بسیار با اهمیت و قابل توجه برای همه ما این است که اگر حقوق، محور مسئولیت پذیری باشد سوال کننده و پرسشگر در قبال تمام این حقوق خداوند قادر و متعال خواهد بود، چراکه مالکیت تمام حقوق از آن خداوند است.

وی ابراز کرد: این مسئولیتی که پذیرفتیم احساس مسئولیت داشته باشیم و سعی کنیم آن را به درست‌ترین و بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم؛ مسئولیت پذیری یعنی نسبت به هم نوعان خود تعهد داریم چراکه در یک جامعه همه از هم متاثر هستند؛ اگر پوشش من مناسب نباشد خانواده شما هم آسیب خواهد دید چون ما هم سرنوشت هستیم حالا که سرنوشت ما به هم گره خورده پس نباید نسبت به هم بی‌تفاوت باشیم.

حسنی عنوان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند از خدا بترسید درباره او و سرزمین‌هایش، زیرا شما حتی نسبت به قطعه‌های زمینی و چهارپایان نیز باید پاسخگو باشید؛ وقتی ما حتی نسبت به حیوانات شهرمان مسئول هستیم چطور درباره انسان‌ها مسئول نیستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار