همزمان با هفته عفاف و حجاب، نشست بصیرتی با محوریت نقش عقلانیت در پوشش به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۶۶۷
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با هفته عفاف و حجاب، نشست بصیرتی با حضور رقیه لطفی کنشگر عرصه عفاف وحجاب، فعال اجتماعی و سرگروه حلقه صالحین به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برپا شد.

لطفی در جمع بسیجیان با اشاره به موضوع نقش عقلانیت در پوشش و بررسی موضوع حجاب براساس کارکرد آن اظهار کرد: اگر می‌خواهیم درست زندگی کنیم باید مبنا داشته باشیم مشکل ما این است که مبنا نداریم. وقتی ما عقل را مبنا قرار بدهیم تمام مشکلات ما حل و جاهایی که کوچکترین احتمال ضرر هم باشد باز هم چون عقل ما دستور می‌دهد حتما کار درست را انجام می دهیم.

او افزود: ما بهتراست که کارکرد هر چیزی را هم در نظر بگیریم مثلاً نوع گوشی که می‌خواهیم بخریم ما در این مورد هم به کارکرد ان توجه می‌کنیم. فعالیت‌های ما در اجتماع هم همانند همین هست ما برای فعالیت‌های خودمان در جامعه چه چیزی را مبنا قرار می‌دهیم؟ و یا کارکرد سبک زندگی ما چه چیزی هست؟

سرگروه حلقه صالحین با بیان اینکه باید مبنا و کارکرد فعالیت های خود و پوشش خودمان را در اجتماع مشخص کنیم، گفت: پوشش جزئی از عفت و حیا است و حیاداری مصادیق مختلفی دارد و حیا در ظاهر یکی از مصادیق حیاست. اما در رابطه با بحث حجاب اگر بخواهیم عقلانیت را در نظر بگیریم سوالاتی برای ما مطرح می شود که دیده شوم که چه شود؟ تا کی کارایی دارم؟ حظ بصری تا کی؟

او تصریح کرد: حظ بصری نهایتش ۱۰ سال است و هرکسی در اوج جوانی هم تاریخ مصرفی دارد و یک روز تاریخ مصرفش به پایان می‌رسد. ما وقتی با حجاب در محیط بیرونی حاضر می شویم، پیام ما این است که به من به عنوان یک انسان توجه کن، دوست ندارم بهره جنسی ببری؛ اتفاقاً دوست دارم فعالیت اجتماعی داشته باشم ولی با حجاب، چون یک انسانم و توانمندی های بسیاری به عنوان یک انسان دارم.

گفتنی است این برنامه با پیاده روی بسیجیان همراه بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها