خبرهای داغ:

دومین جلسه ستاد عاشورائیان شهرستان سرخه برگزار شد

همزمان با محرم، دومین جلسه ستاد عاشورائیان شهرستان سرخه با حضور اعضا در راستای هماهنگی برنامه های اجرایی در دهه اول محرم در حسینیه شهدا سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۳۰۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، دومین جلسه ستاد عاشورائیان شهرستان سرخه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی اشرف امام جمعه، روسای محترم هیئت های مذهبی و تعدادی از مدیران اجرایی در حسینیه شهدای سرخه برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه با اشاره به عظمت ماه محرم و عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت‌ اباعبدالله الحسين (ع) اظهار کرد: طبق روایات ما هر اشکی که برای امام حسین (ع) می ریزیم و هر اقامه عزایی که می کنیم این یاری حضرت فاطمه زهرا (س) است.

او افزود: یعنی سخت ترین حالت عزا را حضرت فاطمه زهرا (س) دارد و ما با تمام وجود معتقدیم که خداوند به کسی که لیاقت نداشته باشد، اجازه اقامه عزا را نمی دهد، ما راجع به ظاهر افراد قضاوت نمی کنیم ولی قطعا کسی که توفیق عزاداری پیدا می کند به هر میزان و اندازه ای که باشد این یک توفیقی است که به او داده شده است و صریح آیه قرآن است‌.

در ادامه جلسه در خصوص برنامه های دهه اول محرم به ویژه مراسم متمرکز نخل گردانی و خیمه گاه در شهر سرخه بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی اتخاذ شد.

در این نشست مقرر شد برنامه متمرکز عزاداری همراه با مراسم سنتی نخل گردانی در صبح روز عاشورا به میزبانی مجمع حضرت ابوالفضل العباس (ع) در محل حسینیه شهدا برگزار خواهد شد. (این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی و تعدادی از شبکه های کشوری پخش می شود.)

همچنین مراسم دسته روی هیئات مذهبی شهر سرخه از روز ششم محرم از ساعت ۱۷ عصر از محل هیئت ها آغاز و مراسم خیمه گاه عصر عاشورا نیز به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی و تعدادی از شبکه های کشوری پخش خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار