مسئول سازمان تبلیغات اسلامی قائمشهر:

«لا اِکراهَ فی الدین» به معنای پایبندی و پذیرش دین است

ساری-مسئول سازمان تبلیغات اسلامی قائمشهر «لا اِکراهَ فی الدین» را به معنای پایبندی و پذیرش دین دانست و گفت: کربلا گریستن و هم نگریستن دارد. اینجا دعوای شخصی نیست بلکه بحث حق و باطل است.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۸۴
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

«لا اِکراهَ فی الدین» به معنای پایبندی و پذیرش دین است

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام چمانی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی قائمشهر  در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حسینیه ثارالله این شهرستان، گفت: قیمت انسان چقدر است؟ جواب این سوال درقرآن سوره اسرا آمده است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات نامیده شده است.

وی افزود:زیارت عاشورا امام حسین (ع) یک دعای خاص می‌باشد که جنس زیارت عاشورا با ادعیه‌های دیگر متفاوت است. در این دعا ما از امام حسین (ع) تعریف نمیکنیم و زبان حال خودمان است که با امام گفتگو میکنیم و در اینجا از جریان حق و باطل صحبت میکنیم، هم به امام حسین (ع) سلام میکنیم و هم دشمنان او را لعن و نفرین میکنیم تقریبا ۳۱ بار پیروان بنی امیه و مروان لعن شده اند.

رئیس سازمان تبلیغات قائمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: مگر بنا نشد انسان خلیفه الله باشد، چرا سقوط کرد، اصل انتخاب در قرآن آمده است: اِمّا شاکِراً وَ اِمّا کَفورا.

وی (لا اِکراهَ فی الدین) را به معنای پایبندی و پذیرش دین دانست و اضافه کرد: کربلا گریستن و هم نگریستن دارد. اینجا دعوای شخصی نیست بلکه بحث دین است، قصه حق و باطل است. خدا پیامبر اکرم (ص) را به عنوان رحمه للعالمین و اسوه حسنه دانست.

حجت الاسلام چمانی در ادامه با بیان اینکه معاویه اهل مکر و تزویر بود و  در حال حاضر نیز افکار معاویهدر جهان حاکم شده است، گفت: قیام ابا عبد الله الحسین (ع)  قیام حساب شده است و  امام به اصحابش قیمت دادند. هم به حر هم به زهیر و هم به غلامان که در تاریخ آمده است،۱۹ غلام به شهادت رسیدند و یکی از غلامان اَسلم ترکی بود، که امام موقع شهادتش صورت خود را بر روی صورت او شبیه شهادت علی اکبر قرار دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها