خبرهای داغ:

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد ‌(ع) هرمزگان: زنان به تأسی از حضرت زینب(س) بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

کد خبر: ۹۵۲۹۲۲۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد ‌(ع) هرمزگان:
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیجمسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، حضرت زینب(س) را الگوی عملی زن مسلمان معرفی کرد و گفت: آن حضرت به زنان آموخت که بایستی بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.
 
 

عصمت ناظری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار   بسیج؛ اظهار کرد: حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، وظایف خود را به نحو احسن انجام داد و سبب ماندگاری حماسه حسینی شد.

وی با اشاره به اینکه نقش ارزنده حضرت زینب(س)، علاوه بر محافظت از امام سجاد(ع) و کودکان و اسرای کربلا، تلاش در انتقال پیام امام عاشورا بوده است، افزود: بعد از واقعه کربلا، نقش اصلی برای به نتیجه رساندن رسالت سیدالشهداء(ع) بر دوش حضرت زینب (س) باقی ماند و ایشان توانست این وظیفه دشوار را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، حضرت زینب(س) را الگوی عملی زن مسلمان معرفی کرد و گفت: آن حضرت به زنان آموخت که بایستی پیام‌آور صبر و استقامت، پرچمدار عزت و شرف و بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

ناظری در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) قیام عاشورا را زنده نگه داشت و پیام خون شهیدان را رساند، تصریح کرد: آن بانوی صبر و شکیبایی، موفق شد با خطبه‌های برنده و حق‌طلبانه خود، دشمنان اسلام را رسوا و واقعه کربلا را ثبت کند و همچنین نهضت حسینی را کامل و به نتیجه مطلوب برساند.

وی سپس نهضت عاشورای حسینی را یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین نهضت‌هایی دانست که تقابل بین حق و باطل در آن نمود عینی پیدا کرد و بیان داشت: در این نهضت، تمام حق و باطل، ایمان و کفر در مقابل هم صف آرایی کردند و چهره و باطن حقایق خود را آشکار ساختند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در پایان، وفاداری، عمل به تکلیف، توکل، ایثار، آزادگی، اخلاص،‌ پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، جاودانگی و ظلم‌ستیزی را از جمله درس‌های مکتب انسان‌ساز عاشورا برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار