خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از تحت پوشش بودن دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خبر داد و گفت: از این تعداد بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خدمات رایگان بیمه برخوردارند.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۷۹
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وحید مجیدی در جمع خبرنگاران افزود: ۹۰ دفتر پیشخوان خدمات بیمه گری نیز در این راستا به مردم خدمات ارائه می کنند و سه هزار و ۲۸۰ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
وی ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰درصد مراسلات به صورت الکترونیکی بوده و نسخ درمانی الکترونیکی ارسال شده و سوابق اطلاعات درمانی نیز برای دسترسی پزشکان به آن ها الکترونیکی تجمیع شده است که حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار خدمات به صورت الکترونیکی بوده است.

دکتر مجیدی با بیان اینکه یک درصدی اجازه نسخه کاغذی برای مواقع خاص همچون زمان قطعی برق و ... داده شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود حتی نیم درصد نیز کاغذی انجام نشده است چراکه برای چاپ دفترچه سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه چاپ در کشور پرداخت می شود.

وی از تصویب صندوق بیمه بیماری های خاص و صعب العلاج خبر داد و اظهار کرد: هدف از تصویب و راه اندازی این صندوق حمایت بیشتر از بیماران خاص است که از ۱۰۷ گروه بیماری تعریف شده تاکنون ۵۱ بیماری برای پشت نویسی نسخه الکترونیکی تعریف شده است که هنگام مراجعه می تواند از خدمات بالغ بر چهارهزار خدمات مختلف درمانی در این راستا استفاده کند.

مجیدی اضافه کرد: در خصوص بیماری های خاص ۴۸ هزار نفر بیمه شونده نشان‌دار شده است و برای ۵۱ بیماری تاکنون  ۴۸۰ خدمت ارائه شده و از آذر ۱۴۰۱ تاکنون ۲۸میلیارد خسارت متفرقه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی توحه به جوانی جمعیت و درمان نازایی را در این خصوص مهم عنوان و بیان کرد: طبق ماده ۴۳ و ۴۴ قانون جوانی جمعیت وظایفی برای سازمان بیمه سلامت مشخص کرده و در حال حاضر بالغ بر سه هزر و ۳۰۲ نفر در این خصوص در سامانه نشان دار شده است که دو هزار و ۹۶۰ نفراز آن ها زن و۳۴۲ نفرمرد هستند و حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینهشده است.

دکتر مجیدی با اعلام اینکه هفت مرکز درمان ناباروری در تبریز در حال ارائه خدمت به مردم است، ادامه داد: بیمارستان الزهرا تبریز از بهترین این مراکز دولتی در سطح کشور است و جهاد دانشگاهی نیز به صورت غیر دولتی و بیمارستان‌های خصوصی مانند شمس و ولیعصر نیز فعالیت دارند که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه کردن مادران باردار و کودکان زیر پنج سال در قانون جوانی جمعیت از وظایف سازمان بیمه سلامت است،اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار مادر باردار، ۶۹ هزار و ۲۸۰ مادر شیرده و حدود ۱۴۴ هزار نفر کودک زیر پنج سال از خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت برخوردارند.

وی با اعلام اینکه سامانه ۱۶۶۶ و کد دستوری *۱۶۶۶# پاسخگوی سوالات مردم در مورد بیمه سلامت است، گفت: تماس هایی که به عنوان بیمه سلامت با مردم گرفته می شود ربطی به این بیمه نبوده و هرگونه سوال و موارد مشکوک را حتما مردم از طریق این سامانه اطلاع دهند.

ارسال نظرات