خبرهای داغ:
یادواره ۵۰۰ شهید والامقام گردان امام سجاد (ع) لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) در دوران دفاع مقدس در حسینیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۹۴
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یادواره ۵۰۰ شهید والامقام گردان امام سجاد (ع) لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع)، طبق سنوات گذشته در آستانه سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در حسینیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به وجود دو واژه جهل و ترس در جامعه اظهار داشت: این جُرم است که افرادی در جامعه با ناهیان از منکر برخورد کنند.

وی افزود: مسئولان باید از آمران به معروف و کسانی که با منکرات مقابله می‌کنند، «ترس زدایی» کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: آن امام بزرگوار با خطبه‌ها و سخنان گهربار خویش در دستگاه ظلم، جهل زدایی و همگان را نسبت به حقانیت اهل بیت (ع) و ظلم دشمنان آگاه کرد.

رفیعی با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین (ع)، علم، حلم، سخاوت، شجاعت، شهادت و محبت در دل‌های مومنین (ع) را از ویژگی‌های ائمه علیهم السلام برشمرد و افزود: شهادت ویژگی خاصی است که به سبب آن دور هم جمع شده ایم و همه ما نسبت به آن غبطه می‌خوریم.

در ابتدای این مراسم، سردار اسدالله گنجعلی فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) و فرمانده عملیات پیروزمندانه آزادی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه، با گرامیداشت هجدهم مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، اهمیت حضور رزمندگان مدافعان حرم را در عراق و سوریه را گوشزد کرد.

مراسم فوق با مرثیه سرایی حاج علی مالکی نژاد به یاد شهدای گردان امام سجاد (ع) و به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) همراه بود.

در این مراسم همچنین از کریم اسلامی جانباز، اسماعیل نوربخش آزاده، اسدالله نوراللهی مداح و سید مهدی تحویلدار میاندار هیات و از پیشکسوتان گردان امام سجاد (ع) با اهداء هدایایی تقدیر شد.

در یادواره ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع)، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام جواد محدثی نویسنده، اعضای هیات رزمندگان اسلام قم و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار