مسئول تعلیم و تربیت سپاه کربلا:

مکتب شهید سلیمانی،پیش نیاز مکتب حضرت اباعبدالله(ع) است

ساری-مسئول تعلیم و تربیت سپاه کربلا گفت:پیش نیاز مکتب حضرت اباعبدالله(ع) مکتب شهید سلیمانی است، اگر قرار است در مکتب امام حسین (ع) باشیم باید همانند شهید سلیمانی‌ها کاظمی‌ها و طوسی‌ها باشیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۱۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

مکتب شهید سلیمانی،پیش نیاز مکتب حضرت اباعبدالله(ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام جاسم آقایی مسئول تعلیم و تربیت سپاه کربلا صبح امروز در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه ساری گفت: بزرگترین کار تشکیلاتی فعالیت هیئت‌های عزاداری است که صاحب اصلی این مکتب امام سجاد (ع) هستند.

حجت الاسلام آقایی افزود: دغدغه خیلی از ما‌ها نبودن در کربلا و یاری رساندن به حسین زهرا (س) است، اما شاید واقعیت ماجرا غیر از این باشد چرا که فریاد هل من ناصر امام حسین (ع) در گوش زمان پیچیده است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه کربلا با اشاره به اینکه کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا اضافه کرد:صدای یاری خواستن امام حسین علیه السلام در گوش زمان پیچیده و قطع نشده است، اصلاً امام حسین (ع) برای خودش نصرت نمی‌خواست بلکه برای اقامه دین خدا بود.

وی ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا بیعت خود را از همه برداشت می‌خواست ناخالصی‌ها جدا شود، چرا که قرار است این مسیر تا روز قیامت ادامه داشته باشد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه کربلا اذعان کرد: بزرگترین مصیبت کربلا بریده شدن سر حسین علیه السلام یا قطع شدن دستان ابوالفضل (ع) و یا نعل تازه بر بدن ابی عبدالله نبود بلکه حضور در جلوی چشم نامحرمان بود وگرنه زینب کبری (س) در مجلس یزید سخن ازدیدن زیبایی‌ها نمی‌گفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عشق به امام حسین علیه السلام تنها گریه کردن و شرکت در عزای حسین علیه السلام نیست افزود: عاشق حسین علیه السلام باید بوی امام حسین بدهدو نشانه‌ای از ارباب خود به همراه داشته باشد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه کربلا خاطرنشان کرد: با چشمی که برای امام حسین (ع) گریه کرده است نباید به نامحرم نگاه کرد هر کس به اندازه سبدی که می‌برد به همان اندازه دریافت می‌کند، کسی که زیر خیمه امام حسین (ع) قرار میگیرد ناموس خداست، ناموس خدا نمی‌تواند در انظار عمومی به هر شکل و قیافه جلوی نامحرم ظاهر شود، اباعبدالله فرمود هر کس در زیر خیمه ما باشد حسینی است و هر کس خارج از خیمه باشد یزیدی نیست بلکه خود یزید است،‌ای کسانی که می‌گویید ما امام حسین (ع) را دوست داریم با رفتارت و اعمالت نشان بده محب امام حسین (ع) هستی.

حجت الاسلام آقایی با اشاره به رابطه فعالیت هیئت‌ها و کار تشکیلاتی گفت: عمری به ما گفتند باید کار تشکیلاتی انجام دهید، اما آیا تشکیلاتی منظم‌تر از هیئت‌ها وجود دارد؟ ۱۴۰۰ سال این نظم تشکیلاتی، شبکه‌ای در قالب هیئت‌ها به فعالیت خود ادامه داده که معلم و صاحب این مکتب امام سجاد علیه السلام است.

وی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد مکتب شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: پیش نیاز مکتب حضرت اباعبدالله مکتب شهید سلیمانی است، اگر قرار است در مکتب امام حسین (ع) باشیم باید همانند شهید سلیمانی‌ها کاظمی‌ها و طوسی‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها