خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

ایجاد اشتغال برای ۳۳ نفر با محصولات میوه‌های خشک

کار آفرین کسی که با تلاش خود سعی دارد، توانایی و خلاقیت خود را در اختیار دیگران قرار دهد، تا آنان نیز در کنار این سرمایه بتوانند کار یاد بگیرند و وارد عرصه شغلی شده و روزی حلال کسب کنند. خبرنگار بسیج به سراغ یکی از کار آفرینان شهرستان سبزوار رفته است که با تلاش خود توانسته در شهرک صنعتی کار خود را توسعه دهد؛ برای ۳۳ نفر شغل ایجاد کند؛ که در ادامه با هم میخوانیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۷۱
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

ایجاد اشتغال برای ۳۳ نفر با محصولات میوه‌های خشک
احسان نصرآبادی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: متولد شهرستان سبزوار هستم و یک دهه شصتی تحصیلاتم در رشته مکانیک است و در علوم قرانی حدیث فلسفه تحصیل داشته ام در حال حاضر فعالیت من فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است.

وی افزود: دو واحد مجزای تولیدی در قالب کارگاهی دارم که یک مجموعه آن تولید و فرآوری انواع میوه‌ها و صیفی‌جات خشک شده است و دیگری انواع شربت‌های غلیظ گیاهی است.

وی ادامه داد: مجموعه در سال ۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و تولید میوه خشک، نیز از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

نصرآبادی با توجه به فراز و فرود‌هایی که در این راه داشته است گفت: توانستیم با وجود مشکلات این کار را حفظ کنیم با توجه به اینکه این حرفه من نبوده است و با توجه به علاقه‌ای که در این حوزه داشتم و ارائه محصولات غذایی سالم دغدغه و ایجاد اشتغال بوده است که توانستیم ۳۳ نفر را مشغول کار کنیم به نظر من چیزی به نام بیکاری وجود ندارد، بلکه ما اهل کار و تلاش را نداریم.

این کارآفرین افزود: من با سرمایه کم در سال ۸۸ گلخانه را تاسیس کردم و بعد وارد فرآوری شدیم که آن زمان چهار فرد هیئتی بودیم که نفری ۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه گرفتیم که همان میزان وام با تاسیس گلخانه بطور کامل مصرف شد، و در حقیقت باز ما با هیچ کار را شروع کردیم و دوستانم نیز در سال ۹۰ از مجموعه جدا شدند و من تنها پای کار ماندم و از صفر شروع کردم. اکر کسی بخواهد با هر تحصیلاتی این کار را شروع کند حداقل سرمایه‌ای که باید داشته باشد، برای هر مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطر نشان کرد: بازاریابی ما با استفاده از بستر‌های فضای مجازی بوده است. ارائه محصولات خوب سالم با قیمت مناسب و نمایشگاه که استارت آن تازه شروع شده است.

وی عنوان کرد: در رابطه با حمایت می‌توان گفت تنها کسی که به ما کمک کرده است خداوند بوده است باقی تا توانستند سنگ اندازی کردند، ما تولید کنندگان دلمان خون است ما مراجعه کردیم و گفتیم که سالهاست در حوزه تولید فعالیت داریم چطور است که به مشاغل خانگی که بعضا شکل نمی‌گیر تحصیلات بانکی داده می‌شود، اما ما این همه اشتغال داریم مستاجر هستیم نتوانستیم از این تحصیلات استفاده کنیم... دوستان امدند ۱۵۰ میلیون وام به ما دادند و بسیج سازندگی مشهد و تهران با سبزوار امدند از کار ما بازدید کردند توانستیم این وام را دریافت کنیم ما این وام را در یک قلم از تجهیزات خود استفاده کردیم.

وی بیان کرد: ما ۲۰ نفر نیروی بیمه شده داریم که در ماه قریب به ۴۲ میلون تومان هزینه بیمه دارند که خود یک عدد کمر شکن است. کسی این را قبول نمیکند ما ۵ سال است در شهرک صنعتی هستیم و ۲۰ نفر نیرو دائم در خط مشغول هستند نه دارایی برای ما طرح تشویقی گذاشته است و نه بیمه، ولی ما هم هزینه دارایی و بیمه را پرداخت می‌کنیم اوضاع تولید کننده این است چراکه اهل رانت... نیستیم.

وی افزود: وزیر، معاون وزیر شهردار ... از مجموعه ما بازدید داشتند مدیر عامل صندوق کار آفرینی کشور برای اولین بار از مجموعه ما بازدید کرد و قرار بود سال ۹۸، ۲ میلیارد تومان وام، برای ما مصوب کند، اما آن زمان نمایندگان شهر ما آمدند کار را به ۱۵۰ میلیون تومان وام کشاندند که همان وام را هم به ما پرداخت نکردند.

وی عنوان کرد: اگر به ما کمکی شده از سمت بسیج سازندگی شهرستان بوده است تنها آرزوی من عاقبت بخیری است. علاقه من تولید محصول سالم اشتغال برای مردم بوده است من به افرادی که می‌خواهند کاری انجام دهند در حوزه کارافرینی این است که اکر کاری را بخواهی و برای ان تلاش کنید مطالعه و توکل داشته باشیم به آن می‌رسیم ما در کار خود فرهنگ ساز شده‌ایم

متاسفانه نبود حمایت‌های دولتی و سازمانی از نخبگان تولید کنندگان و کارآفرینان باعث شده است این قشر نتواند به درستی کار خود را پیش برده و خدمت کند؛ و ما هر روز شاهد خروج نخبگان و تولید کنندگان از کشور هستیم که خود سرمایه بزرگی محسوب می‌شود و مسئولین باید از کارآفرینان نخبگان پژوهشگران تولید کنندگان در عرصه‌های مختلف حمایت کنند تا بتوان ایرانی قوی داشت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار