خبرهای داغ:

ناشر استان فارس «دَهِشِ دانایی» را اجرا کرد/ اهدای ۱۹۸۹ جلد کتاب به پاس روز‌های اسارت

مدیر انتشارات نویسندگان پارس در شیراز از اجرای نذر کتاب با عنوان «دَهِشِ دانایی» به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۰۰۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، کرامت یزدانی(اشک)، آزاده و جانباز و مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس در شیراز  اعلام کرد: به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن، ۱۹۸۹ نسخه کتاب با عناوین مختلف با نام «دَهِشِ دانایی» به نهاد کتابخانه‌های عمومی، مدارس، اماکن فرهنگی و گردشگری و انجمن زردشتیان شیراز اهدا شد.

این نویسنده، شاعر، مترجم، ویراستار و ناشر اهل استان فارس، که ۱۹۸۹ روز، از ۱۳ تا ۱۹ سالگی در اسارت  بوده است در این زمینه گفت: از ۹ سالگی شروع به نوشتن کردم و حتی در اسارت هم برخی مطالب کوتاه مثل داستان کوتاه یا دل‌نوشته به طور مخفیانه بر روی پاکت سیمان، پاکت سیگار و پارچه و بعدها روی کاغذ می‌نوشتم و بین اسرا دست به دست می‌کردم تا بخوانند.

یزدانی افزود: پس از اسارت نیز مشغول نوشتن شدم و مقالات و مطالب مختلفی در مطبوعات به چاپ می‌رساندم تا اینکه از سال ۹۱ رسما کتاب‌هایم چاپ و منتشر شدند که تاکنون ۷۲ کتاب در حوزه‌های مختلف ادبی، تاریخی، ایران باستان، فرهنگی ، سیاسی و روانشناسی و شعر  و دفاع مقدس به چاپ رساندم. البته از سال ۹۶ که بعنوان ناشر خدمت می‌کنم حدود ۲۵۰ کتاب هم ویراستاری کردم و تاکنون با چاپ و نشر نزدیک به ۵۰۰ عنوان کتاب در خدمت شاعران نویسندگان و پژوهشگران ایران‌زمین بودم.

این ناشر کوشای فارس ادامه داد: همیشه دغدغه‌ام گسترش دانایی و ترویج کتاب و کتابخوانی بین مردم به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بوده است. سعی کردم در کشف استعداد کودکان و نوجوانان سهیم باشم‌. در این راستا در برخی ایام محرم به عنوان نذر دانایی برای روستای پدری‌ام و روستاهای اطراف تلاش و کتاب جمع‌آوری کردم و به مدارس و کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه های مساجد تقدیم شد. امسال نیز به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز آزادی آزادگان بر آن شدم به تعداد روزهای اسارتم به نهاد کتابخانه‌های عمومی، برخی مدارس و اماکن فرهنگی و گردشگری در بافت تاریخی شیراز و همچنین انجمن زردشتیان شیراز کتاب‌هایی با عنوان‌های متفاوت اهدا کنم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که متولیان فرهنگی نیز در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کشف استعدادهای فرزندان این دیار و بر حمایت بیشتر از نویسندگان و ناشران کوشا باشند.

منبع: خبرگزاری ایبنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار