رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا سه قدرت دفاعی، هسته ای و انرژی را درخشش در عرصۀ جهانی برشمرد و گفت: با هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا، شاهد تبدیل شدن تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی به فرصت هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۵۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام‌  علی سعیدی  در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی که با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شاهد تحولات در عرصه قطب‌بندی، از تک‌قطبی به چند قطبی هستیم.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، افزود: انقلاب صنعتی با تکیه بر علم و سرمایه داری، اروپا را محور قدرت در عرصه بین المللی کرد، اما در جنگ جهانی شاهد تغییر قدرت یعنی کاهش قدرت اروپا و افزایش قدرت آمریکا بودیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد جابجایی قدرت از آمریکا به شرق یعنی کشورهایی مانند چین، ایران و هند هستیم.

وی با بیان اینکه ایران با تکیه بر محورهایی از جمله توان علمی، قدرت دفاعی و قدرت انرژی در حال درخشش در عرصه جهانی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی قدرت منطقه است و دنیا این را به خوبی می داند.

تبدیل تهدیداتِ قطعی انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا، به فرصت/ایران در حال درخشش در عرصۀ جهانی است

وی در ادامه به بیان متغیرهای قطب‌بندی‌ بین‌المللی پرداخت و افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و تبدیل شدن به تک قدرت جهانی برای حفظ این قدرت تلاش کرد جنگ را از اروپا به آسیا منتقل کند که شکل‌گیری اسرائیل سرآغاز این انتقال است، اما با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بار دیگر صحنه جنگ به محل اصلی خود بازگشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان این‌که احیای اندیشه موعودگرایی و جهانی‌گرایی از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین‌الملل است، گفت: ما بر اساس ۱۰ آیه قرآن معتقدیم که سرانجام عالم توسط آخرین ذخیره اهل بیت شکل می گیرد. موضوعی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت بر روی آن کار می کنند.خکمرانی اسللمی

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به عبور تدریجی بشر از نظام های موجود به سمت دین گرایی یا به سمت معنوی گرایی، گفت: متاسفانه هم دین بدلی وجود دارد و هم معنویت بدلی که شیعه انگلیسی، نمونه بارز آن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه قدرت حاکمیت در ایران به خاطر حاکمیت اهل بیت علیم‌السلام است، تصریح کرد: امام خمینی (ره)بعد از ۱۵ قرن، در حالی اسلام همراه با قرآن و اهل بیت را به راس قدرت آورد که عربستان و ترکیه مدعی حکمرانی اسلامی بودند.

وی همچنین با اشاره به تغییر رویکرد آمریکا از راهبرد نظامی‌گری به بی‌ثبات‌سازی حول محور مطالبات سیاسی و اجتماعی، گفت: درگیر کردن کشورهای بزرگ در جنگ از جمله تلاش برای ایجاد درگیری میان ایران با افغانستان و آذربایجان، درگیر کردن کشورها مانند اوکراین و روسیه، چین با تایوان همچنین لیبی با مصر از دیگر راه های قدرت گرفتن آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا به شدت تلاش می‌کند ایران را با افغانستان، ترکیه و آذربایجان درگیر کند، گفت: خوشبختانه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری مانع این موضوع شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: با هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا، شاهد تبدیل شدن تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی به فرصت هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها