خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مغیثی در گفتگو با بسیج:

روحانیت در اصل پیروزی انقلاب و تداوم آن نقش برجسته‌ای دارد

همدان-امام جمعه شهرستان نهاوند گفت: نقش روحانیت در اصل پیروزی انقلاب، تداوم آن و دفاع مقدس نقش برجسته‌ای بوده و هست.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۵۲
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه بنده در نهاوند بودم، علاوه بر اینکه به جبهه‌ها می‌رفتیم، شهرستان نهاوند بیش از ۱۰۰ بار مورد تهاجم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در آن دوران پایگاه‌های نماز جمعه به عنوان مرکز بسیج نیرو و جمع‌آوری کمک‌های پشت جبهه بود، گفت: در این زمینه نقش روحانیت که متولی نماز جمعه و مساجد است، به طور کلی نقش برجسته‌ای بود.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه در آن زمان نظر شهید همدانی نیز بر حضور طلبه‌ها در جبهه برای روحیه دادن به رزمندگان بود، گفت: این واقعیتی است که نقش روحانیت در اصل پیروزی انقلاب، تداوم آن و دفاع مقدس نقش برجسته‌ای بوده و هست.

وی ابراز کرد: انقلاب ما، انقلابی است که در رأس آن مجتهد جامع الشرایط و نائب امام زمان (عج)، ولی فقیه است و به طور قطع روحانیت زیرمجموعه ولایت هم می‌تواند همین نقش را به کمک ولایت ایفا کند.

مغیثی با اشاره به اینکه نقش اصلی روحانیت مُبلغ بودن و به عنوان هدایتگر جامعه در حکومت اسلامی شناخته می‌شود، گفت: در عصر حاضر نیز روحانیت نقش تبلیغی دارند.

وی ادامه داد: باید این را بدانیم به خاطر ایمانی که مردم به مکتب اهل بیت (ع) دارند و اعتمادی که در طول هزار سال به مرجعیت شیعه و حوزه‌های علمیه پیدا کردند، این سرمایه عظیم ایمان و اعتقاد باعث شد مردم از امام (ره) حمایت کنند و ۴۴ سال در برابر همه خطرات سینه سپر کرده و مقاومت کنند.

امام جمعه شهرستان نهاوند ادامه داد: مهم‌ترین کار طلبه‌ها و روحانیت این است که این اعتماد را حفظ کنند و روزبه‌روز مسائل اعتقادی و تربیتی را در جامعه ترویج و تقویت کنند، اگر ما از عهده این دو کار بربیاییم و به اعتماد مردم لطمه نزنیم و ایمان و اعتقاد مردم را تقویت کنیم نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه در برخی از مقاطع یا از روی غفلت یا عمدی این مسائل کمرنگ شده و به همان نسبت ضربه هم خورده‌ایم، در هر شهر و استانی که اعتماد مردم به روحانیت و اعتقادشان به مکتب اهل بیت (ع) تضعیف شود یقین بدانید عرصه‌ای برای ورود نفاق و دشمنان است که بتوانند نفوذ کنند و ضربه بزنند.

مغیثی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث جوانان، امروز یکی از دغدغه‌های همه است، گفت: گاه دشمن از احساسات و عواطف جوانان ما سوء استفاده می‌کند، اما بخش عظیمی از جوانان ما با عقلانیت و منطق عمل می‌کنند و آلت دست دشمن نمی‌شوند.

وی افزود: اگر بتوانیم با عقلانیت و منطق عقاید و اخلاق دین را و همان خوبی‌هایی که باعث شد در اول انقلاب مردم جذب امام (ره) شوند به جوانان القا کنیم، یقین بدانید جوانان به دام دشمن نمی‌افتند و این مسئله عقلانیت و منطقی بودن دین را ترجیح می‌دهند.

امام جمعه شهرستان نهاوند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: برخی خیال کردند دین تضعیف شده و جوانان از دین گریزان شده‌اند، که اینگونه نیست؛ درست است برخی حوادث و اغتشاشاتی پیش آمد و عده‌ای به آن سمت رفتند، اما جوان ایرانی و مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت (ع) عقلانیت و منطق را جزء ذاتش می‌داند و اگر بتوانیم این را جا بیندازیم به یقین جوانان ما به سمت ارزش‌های دین گرایش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار