روایتگران پیشرفت

کلنگ زنی و بهره برداری از روزانه ۳ کلاس درس در استان کرمان در یکسال اخیر

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در گزارش عملکرد یکساله آموزش و پرورش استان به مناسب هفته دولت از کلنگ زنی و بهره برداری روزانه از ۳ کلاس درس در استان در یکسال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۴۴۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،رضا رضایی با اشاره به تخصیص یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه های آموزشی در سفر ریاست جمهوری به کرمان افزود: آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مهر سال گذشته تاکنون۲۸۰ هزار مترمربع آسفالت در مدارس استان انجام شده و اعتباراتی از محل اصلاح قانون معادن به نوسازی مدارس تخصیص داده شده که از این محل سه کیلومتر حصارکشی مدارس در رفسنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان کرمان به ‌صورت خاص تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش می شود شود که ۹۰۰ کلاس آن تا اول مهرماه تحویل خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه سرانه فضای فیزیکی آموزش متوسط کشور ۵.۲۳ درصد و این مقدار در کرمان حدود ۵.۲ درصد و سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان کمتر از این مقدار است افزود: ۱۰ پروژه آموزشی بزرگ در شهر کرمان در حال ساخت است که پروژه ۴۱ کلاسه سردار شهید سلیمانی در اول مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به وجود بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان اشاره و تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی کرمان تا پایان سال جاری با افتتاح هزار و ۵۰۰ کلاس درس به ۲ دهم مترمربع می رسد که ۱۵۰ کلاس از این مقدار متعلق به شهر کرمان و ۲۰۰ کلاس آن مربوط به حوزه جنوب این استان است.

رضا رضایی به توزیع تجهیزات هنرستانی با ارزش ۳۰ میلیارد تومان اشاره و اظهار داشت: همچنین تقریبا ۴۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس کرمان خریداری و بخش عمده آن توزیع شده است.

وی گفت: تاکنون ۶۴۰ مدرسه در استان کرمان در سامانه طرح شهید عجمیان نام نویسی کرده اند که تا ابتدای مهرماه کار شاداب سازی حدود ۶۰۰ مدرسه انجام خواهد شد.

 رضایی در پایان گفت: تمامی مدارس استان کرمان برای پذیرش دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر آماده سازی شده اند و در این زمینه تا کنون مشکل خاصی نداریم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار