خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان؛ آزادگان سال ها در زندان های مخوف رژیم بعثی مقاومت کردند و یکی از وجوه ایستادگی در جنگ تحمیلی نیز همین بود که وقتی رزمندگان به اسارت دشمن در می‌آمدند همان روحیه در میدان نبرد را داشتند.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۲۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم تجلیل از آزادگان جنگ ۸ ساله عراق و ایران که در سالن اجتماعات مجتمع فجر برگزار شد، گفت: آزادگان سال ها در زندان های مخوف رژیم بعثی مقاومت کردند و یکی از وجوه ایستادگی در جنگ تحمیلی نیز همین بود که وقتی رزمندگان به اسارت دشمن در می‌آمدند همان روحیه در میدان نبرد را داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه اسرا حتی در زندان های رژیم بعث نیز از انقلاب و امام دفاع می‌کردند، افزود: وضعیت اسارت نامطلوب بود و اسرا به لحاظ بعد روحی و جسمی در عذاب بودند، اما مقاومت باعث حلاوت می‌شد و احساس می‌کردند که همچون رزمندگان در جبهه نبرد می کنند؛ علی رغم آنکه سلاحی در دست شان نیست، اما ایستادگی شان گره گشا است.

 

منظور سردار شاهوار پور از «گره گشایی» دعا و استغاثه‌هایی است که اسرا در زندان های رژیم بعث برای پیروزی رزمندگان در میدان نبرد انجام می‌دادند.

 

او در بخش دیگری از صحبت های خود این مسئله را یادآور شد که اگر اسارت و شهادت رخ نمی‌داد ما باید در یک اسارت دائمی به سر می‌بردیم اما دشمن بداند که مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان همچنان ادامه دارد و رمز ایستادگی ما نیز همین است.

 

سردار شاهوار پور ادامه داد: بعد از آنکه سختی و مشقات جنگ را تحمل کردیم، خداوند آسودگی را به ما برگرداند و اکنون در حوزه دفاعی در دریا، هوا و زمین بسیار مقتدر هستیم؛ در معادلات دنیا جمهوری اسلامی نقش آفرینی دارد که محصول تلاش ها و زحمات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است.

 

وی به انتقال این تجربیات به نسل جوان نیز اشاره کرد، سپس گفت: دشمنان با فریب کاری ها و شیطنت های جدید در حال تخریب و جذب جوانان ما هستند تا فضای ذهنی آنان را تحت تاثیر قرار دهند و باید طی این دوره با آگاهی و روشنگری نسل امروز را متوجه کرد که اگر امروز دشمنان ما فکر تعرض به آب و خاک ما را ندارند، به دلیل امنیتی است که اکنون داریم و مدیون رزمندگان دفاع مقدس هستیم.

 

سردار شاهوار پور همچنین خواست که با یادآوری مداوم دلاوری‌های دوران جنگ ۸ ساله از به فراموشی سپردن آن جلوگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها