وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی:

دولت انقلابی به دنبال مردمی سازی فرهنگ و هنر است

در دولت انقلابی، عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را به عینیه به اجرا خواهیم گذاشت.
کد خبر: ۹۵۳۶۰۱۳
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹

‌وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی: دولت انقلابی به دنبال مردمی سازی فرهنگ و هنر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: در دولت انقلابی، عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را به عینیه به اجرا خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ازمیناب، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در یازدهمین آیین چندصدساله سوگواره نوحه‌های نشسته محلی روستای کُنار تُرُش میناب افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی وظیفه‌اش این است که در مجالس و مناسک مردمی و دینی تمام نقاط شهرها و روستاهای این کشور شرکت کرده و با هم امت واحده‌ای را برای تحقق عدالت کامل فرهنگی رقم بزند.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز در میناب این سنت چند صد ساله پایدار فرهنگی به همت جوانان و نوجوانان و مردم متدین و حسینی منطقه به صورت باشکوهی در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از نگاه آموزش محور که باید مربیان ویژه نوجوانان و جوانان تربیت شوند، گفت: ما دچار یک فتنه فرهنگی هستیم که هنرمندان این مرز و بوم به صحنه آمدند و از مرزهای فرهنگی و دینی به خوبی صیانت کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یک سبک زندگی غربی می‌خواهد همه هویت کشورمان را از ما بگیرد، گفت: ما داریم مقاومت فرهنگی انجام می‌دهیم و این آیین‌ها و مناسک سنگرهایی هستند که باید خوب پاس بداریم.

وی گفت: این تنها محل بروز ارادت شما به خاندان آل الله نیست بلکه در صدر بوده و در کنار آن سنگرهای صیانت از هویت فرهنگی و هویت ملی است که باید پای آن محکم ایستاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: دشمن می‌خواهد ما را از این ها جدا کند و ما در دولت مردمی با حضور مدیران و مجلس انقلابی در حال بازسازی دوباره فرهنگ و هنر هستیم و به یاری خداوند این مهم را به سرانجام خواهیم رساند .

اربعین، ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است

اسماعیلی با اشاره به اینکه اربعین، ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است، گفت: امروز مردم سنت تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی را مثل جان شیرین خودشان پاس داشته و برایش ایثار کردند.

وی بیان کرد: این عشق و محبت به حسین بن علی(ع) تنها یک آیه دینی نیست بلکه این ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است، تک تک ما با این محبت به دنیا آمدیم و مسیری است که به بهشت ختم می شود.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه جهان امروز تشنه عدالت و حضور امام معصوم است، ابراز کرد: امروز مسیر نجف تا کربلا، محل اتصال امام و امت است که از تمام نقاط دنیا زیر مکتب عاشورایی گردهم می‌آیند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار