مسئول قرارگاه خواهران جهادی منطقه‌ای شهدای‌گمنام منطقه پردیسان استان قم در راستای اجرای طرح شهید عجمیان به تشریح اقدامات این قرارگاه جهادی پرداخت.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۷۷
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مشروح این گفت‌وگو با فاطمه تقی‌نژاد مسئول قرارگاه خواهران جهادی منطقه‌ای شهدای‌گمنام منطقه پردیسان استان قم به این شرح است:

۱_ لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

بنده فاطمه تقی‌نژاد مسئول بخش خواهران قرارگاه منطقه‌ای شهدای گمنام هستم و این قرارگاه ذیل قرارگاه جهادی پهنه‌ای حضرت معصومه(س) بسیج سازندگی سپاه استان قم فعالیت می‌کند.

۲_در حال حاضر در کدام گروه‌جهادی مشغول به فعالیت هستید؟ همچنین توضیح مختصری درباره طرح شهید عجمیان داشته باشید.

ما، در گروه سرداران مقاومت بصورت قرارگاهی با تمام گروه‌های جهادی منطقه شهدای گمنام همکاری و فعالیت می‌کنیم. طرح شهید عجمیان یک طرح تعاملی بین آموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) می‌باشد که با هدف زیباسازی و شاداب‌سازی مدارس انجام می شود. در این طرح، آموزش و پرورش رنگ و مواد اولیه را تامین می‌کند و سازمان بسیج سازندگی هم نیروهای جهادی این طرح را پای کار می‌آورد.

۳_اعضای این گروه جهادی در چه گروه سنی هستند و چگونه به گروه شما ملحق شدند؟

 برای اجرای طرح شهید عجمیان از طرف گروه سرداران مقاومت یک فراخوانی تنظیم کردیم و نوجوانان مشتاق به امور جهادی، ما را در اجرای این طرح در دهه اول محرم همراهی کردند. گروه سنی این عزیزان ۱۵ سال به بالا می‌باشد. رنگ آمیزی مدرسه از ۲۸ مرداد ماه آغاز شد و به مدت ۸ روز مدرسه انقلاب اسلامی را که دارای سه طبقه و ۲۰ اتاق می‌باشد، خاتمه یافت.

از قرارگاه منطقه ای شهدای گمنام بخش خواهران ۹ گروه جهادی مشغول به انجام این حرکت جهادی شدند و هرگروه به استعداد ۹ تا ۱۰ نفر بودند. کمیته نوجوانان گروه جهادی رهروان مکتب سلیمانی فعال‌ترین این طرح بودند و گروه‌های جهادی دیگری از جمله رهروان مکتب سلیمانی، رسانه‌ای مشکات، شهدای شلمچه، شهید باکری، شهید حاج قاسم، منتظران موعود، شهید احمدی روشن نیز در زمان‌های مشخص در این برنامه همکاری داشتند.

۴_تا چه اندازه انجام این اقدامات جهادی را در جامعه مهم و ضروری می‌دانید؟ 

انجام کارهای جهادی با تاسی بر فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار ضروری است. به گفته حضرت آقا، کار جهادی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود. با کار جهادی می‌توان بن بست‌ها را شکست و غیر از کار جهادی و انقلابی کشور به سامان نخواهد رسید. پس حرکت جهادی بسیار مهم است و نباید از آن غفلت کرد، همین اردوهای جهادی نه تنها برای خدمت به مردم است بلکه می‌توانیم با آن خودسازی کنیم. انسان در این اردوها رشد می‌کند و ساخته می‌شود، به طور مثال در همین اردوی هشت روزه جهادگران ضمن آشنایی با یکدیگر، روحیه جهادی پیدا کردند. حتی کسانی که در ابتدا تحمل برخی شرایط برایشان سخت بود، تغییر رویه دادند و به روحیه‌ی جهادی رسیدند. این اردوهای جهادی باید گسترش پیدا کند و ایجاد همین روحیه جهادی در نوجوانان و کادر سازی برای انقلاب با ارزش ترین چیزی است که به آن خواهیم رسید.

۵_نقش بانوان را در انجام امور جهادی چگونه ارزیابی میکنید؟

بانوان در این اردوهای جهادی نقش بسیار خوبی را در بخش های فرهنگی، مشاوره و پزشکی ایفا کردند. این ها می تواند باعث پیشرفت و محرومیت زدایی مناطق محروم بشود و کشور ما به تمدن اسلامی نزدیک کند. طبق الگوی سوم زن که امام خامنه ای فرمودند: نه زن شرقی و نه زن غربی ، زنان باید به گونه ای باشند که هم خانه داری کنند هم در اجتماع فعالیت داشته باشد و مثمر ثمر باشند.

۶_اگر خاطره خاصی در طول فعالیت های جهادیتان دارید بفرمایید؟

از خاطرات این اردوی جهادی می توان به حضور نوجوانان جهادی اشاره کرد که از ساعت هفت صبح با ذوق و شوق با وجود اینکه صبحانه میل نکرده بودند، در مدرسه حاضر می شدند. یکی از نوجوانان هایی که در این مدت همکاری می کرد، برنامه های مهم دیگری که داشت لغو کرد تا بتواند در این اردوی جهادی سهم خود را به نحو احسنت اجرا کند و حتی دختران نوجوان با رفتارهای زیبای خود در برخی اوقات معلم اخلاق به تمام معنا بودند.

انتهای پیام/ سمیرا غفوری منش

ارسال نظرات
آخرین اخبار