معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان، ۴ هزار و ۸۵۱ مربی پرورشی یا معاون پرورشی کم داریم و بر این اساس ۴۸ درصد مدارس ما فاقد مربی یا معاون پرورشی هستند.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۸۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، علی مهدوی‌خواه در آیین افتتاح مرکز مشاوره تخصصی و خدمات روانشناختی دانش‌آموزی زنده یاد "سیدنصراله اسحاق‌نیا" در تربت‌حیدریه اعلام کرد: اکنون ۴۸ درصد مدارس استان فاقد مربی یا معاون پرورشی هستند و علاوه بر این و بر اساس قانون احیای معاونت پرورشی مصوب مجلس شورای اسلامی، ۳۳۳۱ نفر مشاور نیز باید به این معاونت، اضافه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه از مجموع بالغ بر ۸۵۰۰ واحد آموزشی در این استان، ۴۸۵۱ مربی یا معاون پرورشی کم داریم، افزود: اما تمام این کمبودها باعث نمی‌شود کارها بر زمین بماند و لذا بنای وزارت آموزش و پرورش، بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه "والدین" است.

مهدوی‌خواه بیان کرد: بر این اساس در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش برای این والدین ۶ نقش تعریف و خدمات مشاوره‌ای خود را بدون آنکه برای آموزش و پرورش بار مالی داشته‌باشد، ارائه می‌دهند.

در ادامه این آئین حجت صالحی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: مرکز مشاوره در یک ساختمان تاریخی به مساحت ۳۸۵ مترمربع که اهدایی از سوی ورثه مرحوم سیدنصراله اسحاق‌نیا به آموزش و پرورش می‌باشد، احداث و تجهیز شده‌است.

وی توضیح داد: برای راه‌اندازی و تجهیز ساختمان، آموزش و پرورش پنج میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه کرده‌است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها