فرماندار چناران از افتتاح فاز دوم اولین طرح تحول روستایی کشور با اعتبار ۸ میلیارد تومان در روستای اخلمدسفلی بخش مرکزی این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۲۸
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران؛ محسن مه آبادی با اشاره به آغاز این طرح ملی در استان خراسان رضوی با حضور وزیر کشور در سال گذشته اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تشکیل قرارگاه طرح تحول روستایی در شهرستان چناران، اولین طرح مشارکت‌محور مردمی با عنوان ساماندهی بستر و حریم رودخانه اخلمد تعریف و پس از انجام مطالعات لازم، عملیات عمرانی باهدف ایجاد دیواره ساحلی این رودخانه در مراسمی کلنگ‌زنی و آغاز شد.

وی با اشاره به ماهیت این طرح باهدف ایجاد تحول در زیرساخت‌های موردنیاز عمران و آبادی روستاها به روش الگوی جهادی و کار مضاعف، افزود: در مرحله اول این طرح ۱۳۰۰ مترمربع طرح با مشارکت مستقیم ۴ میلیاردتومانی مردم در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: امسال همزمان با هفته دولت نیز فاز دوم این طرح با حجم ۲۷۰۰ مترمربع و مشارکت ۸ میلیارد و صدتومانی مردم این منطقه افتتاح و به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی فاز سوم طرح با ۴۶۰۰ مترمربع باقیمانده با برآورد اعتباری ۱۴ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و آغاز شد.

فرماندار چناران ویژگی این طرح مهم را مشارکت صددرصدی مردم با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان دانست و توضیح داد: تاکنون بالغ بر ۴۶ درصد طرح با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان محقق شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در روال عادی خود سال‌ها در انتظار تخصیص بودجه بوده و تخصیص اعتبار دولتی نداشته، مطرح کرد: با رویکرد مردمی دولت سیزدهم و مشارکت فراگیر مردم منطقه و دهیاری و شورای اسلامی روستای اخلمد این طرح زیرساختی مهم برای مردم منطقه امیدآفرین شد.

مه آبادی اعلام کرد: تعیین و آشکارسازی حریم و بستر رودخانه اخلمد، پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و تلفات ناشی از سیل، فراهم نمودن زیرساخت‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، امکان دوطرفه شدن مسیر گردشگری مواصلاتی منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک و مخاطرات ناشی از سیل، ایمنی مسیر ارتباطی موجود و امکان توسعه فضاهای گردشگری مستعد از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها