تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نوآوری و فناوری منهای فروش کار دستی است، اظهارداشت: اولویت ما پذیرش ایده هایی است که بازار فروش داشته باشد و در این راستا محصولات را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کردیم و دستاوردهایی هم داشتیم.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۱۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، سعید جعفری‌راد در جمع خبرنگاران توسعه فیزیکی اراضی پارک   علم و فناوری را سال اصای امسال عنوان و بیان کرد: از آذرماه ۱۴۰۱ به صورت جدی این توسعه اولویت خود قرار دادیم چراکه فعالیت های علمی و فناوری نیازمند محل و مکان است.

وی توسعه ۲۰۰ هکتاری منطقه کرجان و حاشیه آزادرراه تبریز_سهند، توسعه ۳۵ هکتاری شهرک حاج قاسم سلیمانی، توسعه شهرک ۸۰۰ هکتاری منطقه شهرک قاسم سلیمانی به نام شهرک فناوری و دانش بنیان در راستای این شعار نام برد.

جعفری راد نصب آنتن بی تی اس و رمپ خروجی از آزادراه تبریز - سهند به مجتمع عصر انقلاب را از دستاوردهای پارک علم و فناوری خواند و افزود: مکاتباتی در خصوص رمپ انجام شده که با پیگیری دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و اگر یکی از مسیرهای رمپ نهایی شود رمپ برگشتی را هم اگر مقدور باشد در برنامه ریزی خود خواهیم داشت.

وی شرکت های  کل استان را ۳۱۰ شرکت اعلام و بیان کرد: از این شرکت ها ۷۰ درصد آن ها قطعه ساز و ماشین ساز، ۱۰ درصد در حوزه  شیمیایی و دارویی، ۱۵ درصد آن ها در حوزه «آی تی» و پنج در صد آن ها متفرقه فعالیت دارند و میزان فروش آن ها در شش ماهه اول ۱.۳ همت بود اگر همین روند را ادامه دهیم به ۲.۸ همت خواهد رسید.
 
جعفری راد اضافه کرد: دپارتمان فروش پارک علم و فناوری الان تقویت شده و هفت نفر در آن مشغول فروش و حذب سرمایه گذاری هستند و برنامه ای نیز برای فروش خارجی برای کشورهای همجوار و هم اقلیم  داریم و طی مذاکراتی برای آن ها کارگزار ایرانی مشخص می کنیم که از آن جمله قفقاز و ترکیه هستند که در حوزه صنایع ساختمانی و ساخت قطعات و تجهیزات پزشکی اقداماتی داشتیم.

وی اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و  ۱۸ را از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری استان در راستای تسهیل گری شرکت دانست و افزود: ۶۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و ۹۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ به شرکت ها اعطا شده که در خصوص اعطای تبصره ۱۸ فقط به یک شرکت بزرگ اعطار شده که در حوزه گوشی های هوشمند فعالیت دارد.

جعفری راد امضای تفاهم نامه برش استانی را از اقدامات مهم در کل کشور خواند و اظهارداشت: این طرح برای پنج استان در نظر گرفته شده که آذربایجان شرقی جزو آن هاست و در این طرح استاندار از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و مالیات از شرکت‌های بزرگ تخصیص منابعی را به پارک اختصاص می دهد که حدود ۳.۲۵ همت است و این در حالی است که همین میزان منابع را سازمان علم و فناوری نیز به آن اضافه می کند و این رقم بزرگی برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی زنحان، مرکزی، کرمان و یزد چهار استان دیگر در این برش استانی برشمرد.

ارسال نظرات