خبرهای داغ:

جدیت مدیریت شهری شاهرود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/حذف نقاط حادثه‌خیز شهری در دستور کار

شاهرود_ شهردار شاهرود با تاکید بر حذف نقاط حادثه‌خیز شهری، گفت: مدیریت شهری با جدیت، پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کرده تا به سرانجام برساند و پروژه‌های جدید را نیز در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۷۲
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

جدیت مدیریت شهری شاهرود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/حذف نقاط حادثه‌خیز شهری در دستور کاربه گزارش خبرنگار بسیج، محسن احمدی شهردار شاهرود در تور رسانه‌ای بازدید از تعدادی از پروژه‌های عمران شهری با اشاره به اهمیت ایمنی در رفت و آمد شهری و رفع نقاط حادثه‌خیز شهر و نواقص در تردد شهری، اظهار کرد: با جدیت بهبود عبور و مرور شهروندان در دستور کار است و بیشترین اعتبارات در این راستا صرف شده که تقاطع غیر همسطح میدان ولایت پر هزینه‌ترین آن‌ها است و کمترین آن‌ها اصلاحات جزیی در معابر عمومی و پیاده روسازی می‌باشد.
او با بیان اینکه، تعداد نقاط اصلاح هندسی در سطح شهر فراوان بوده، افزود: تعداد تقاطعاتی که حادثه خیز بوده با احداث میدان و اصلاح هندسی سبب به حداقل رسیدن حوادث یا صفر شدن آن‌ها شده است تا با کوتاه کردن سفر‌های درون شهری، صرفه جویی زمان و سوخت و آرامش شهروندان را حاصل نماییم.
کاهش تصادفات شهری با اصلاحات هندسی و رفع نواقص
احمدی به ایجاد میدان ابتدای شهرک دانشگاه به عنوان نمونه‌ای در راستای بالا بردن کیفیت عبور و مرور شهری و کاهش تصادفات رانندگی، اشاره کرد و گفت: از این میادین تعداد زیادی ایجاد شده که اثربخشی اینگونه اصلاح هندسی را شاهد هستیم و پلیس نیز بر کاهش تصادفات تاکید دارد.
افتتاح المان میدان الغدیر تا پایان سال
احمدی به پروژه تکمیل المان میدان الغدیر نیز اشاره کرد و افزود: دو مرحله مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب و تجهیز کارگاه و شروع عملیات انجام و تا پایان سال پروژه تکمیل و برای نوروز پروژه زیبایی را شاهد خواهیم بود.
او ادامه داد: میدان الغدیر با سطح اشغال میدان به طول ۱۱۶۸۵ مترمربع و مساحت المان ۱۴۴۰ مترمربع و ارتفاع المان ۳۴/۵ متر با اشکالات فنی طرح و شناسایی مشکلات و ارائه راه حل برای آن‌ها مورد بررسی مجدد قرار گرفت تا پروژه ایمن سازی و به خوبی انجام شود.
شهردار شاهرود همچنین به وادی السلام نیز توجه داد و افزود: برای خدمت رسانی بهتر به مردم، محیط مناسب در شأن مردم تلاش شده ایجاد شود و فعالیت‌های گسترده‌ای در این مکان انجام شده است.
او در خصوص ورودی شهر از تهران نیز تاکید کرد: دو عنصر بسیار مهم نظافت و پاکیزگی و زیبایی و سرسبزی شهر مورد توجه مردم و مسافرین است که تلاش کردیم این دو مهم را اجرایی نماییم.
جدیت مدیریت شهری شاهرود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/حذف نقاط حادثه‌خیز شهری در دستور کارعدم تحویل شهرک‌های کوثر و فدک به شهرداری شاهرود
احمدی با گلایه از این که علی رغم پیگیری چندساله شهرداری برای واگذاری شهرک‌های فدک و کوثر برای ارائه خدمات به مردم هنوز تحویل نشده، ابراز امیدواری کرد سریعتر این مهم محقق شود تا خدمات مطلوب تری به مردم این دو شهرک ارائه گردد.
او اضافه کرد: البته سعی کردیم خدمات ضروری را انجام دهیم و احداث پارک و سرویس دهی و نظافت و نامگذاری خیابان و کوچه‌ها و ... از اقدامات شهرداری برای این دو شهرک مسکن مهر بوده است که باغستان فدک با درختان مثمر در حال احداث است.
توجه همگانی به ایجاد فضای سبز در کمربندی شمال غربی
شهردار شاهرود به بلوار شمال غربی شهر شاهرود با عنوان پیامبر اعظم (ص) نیز اشاره کرد و گفت: کاشت درخت و زیباسازی محیطی انجام شده و ما تلاش داریم با همکاری مردم و مسئولان در کنار کمربندی تا کوه‌های مشرف را پارک جنگلی و گردشگری داشته باشیم و به کاربری دیگری واگذار نشود و فضای درخت کاری شده باشد تا آینده زیبایی در این محدود شهر رقم بخورد که نیاز به توجه همگانی داریم.
احمدی به ساخت فاز دوم پارک بانوان در قالب مجموعه استخر‌های آب و آب نما و کافی شاپ در آن اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
جدیت مدیریت شهری شاهرود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/حذف نقاط حادثه‌خیز شهری در دستور کارتکمیل پروژه‌های پل طبیعت و شاهوار
او تکمیل پل طبیعت و افتتاح آن در آینده نزدیک را یادآور شد و افزود: قرار بود این پل در سال ۱۳۹۸ با صرف هزینه ۷۰۰ میلیون تومان حذف شود، اما ما به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستیم هر چند هر کدام مشکلات حقوقی و فنی خود را دارند که باید حل شود و این پل نیز با حل مشکلات الان آماده بهره برداری است.
او به پل شاهوار نیز اشاره کرد و گفت: این پل نیز بعد از رفع نواقص و عیوب در حال اجراست و ادامه جاده سلامتی نیز در حال اجراست و پارک مشاهیر نیز تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
احمدی به اصلاح خیابان ۱۷ شهریور به عنوان یکی از چهار نقطه حادثه خیز شهر شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: در خیابان ۱۷ شهریور کار مهمی صورت گرفت و ایمن سازی محل به طول ۷۰۰ متر اجرا که این نقطه از نقاط حادثه‌خیز شهر حذف شد و تصادفات نداریم و بالابردن ایمنی تردد در این مکان مورد توجه بود.
ساخت ایستگاه شماره پنج آتش نشانی شاهرود
او به ساخت ایستگاه شماره پنج آتش نشانی شاهرود در خیابان شهید قدوسی مابین خیابان‌های معلم و مصلی نیز اشاره کرد و افزود: تیم آتش نشانان شهرداری شاهرود بزودی در مسابقات جهانی ترکیه به نمایندگی از کشورمان حاضر خواهند بود.
او به تحقق بودجه ۱۲۴ درصدی شهرداری شاهرود در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال پیش بینی تحقق بودجه هزار میلیارد تومانی را داریم که تا تیرماه ۹۵ درصد بودجه پیش بینی شده محقق گردیده است.
احمدی به آغاز پروژه عملیات اجرایی گاراژ توکل به زودی اشاره کرد و افزود: در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری فعال هستیم و پروژه ستاره شرق و رزمندگان آورده خوبی خواهد داشت و تملک املاک اطراف میدان جمهوری اسلامی در حال انجام و جا به جایی ایستگاه تاکسی و اتوبوس میدان هم در دستور کار است و مسافرخانه و گاراژ اطراف میدان هم تملک شده است.
او به تملک اداره پست در میدان امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و افزود: این کار نیاز به همت همه دستگاه‌ها دارد و ما در این مسیر تلاش‌های فراوانی کرده ایم که در آینده نزدیک به ثمر خواهد رسید.
جدیت مدیریت شهری شاهرود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/حذف نقاط حادثه‌خیز شهری در دستور کاراجرای تقاطع غیر همسطح میدان ولایت با جدیت دنبال می شود
احمدی پروژه تقاطع سه سطحی میدان ولایت شاهرود را مورد تاکید قرار داد و گفت: میدان ولایت با توجه به تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های نامناسب از نقاط حادثه‌خیز در شورای ترافیک شهرستان و استان مورد تاکید بود و بعد از اخذ مجوز‌ها و طراحی پروژه و انتخاب پیمانکار پروژه با برگزاری مناقصه و از ۱۵ اسفندماه تاکنون پنج درصد جلوتر از برنامه زمانبندی کار انجام شده است و از پیمانکار و ناظر طرح کمال تشکر را داریم.
شهردار شاهرود تصریح کرد: این پروژه در سه سطح انجام می‌شود که یک زیرگذر از بلوار علامه مجلسی تا خیابان شهدای ارتش انجام می‌شود و روگذر سطح سوم از سمت جاده رویان صعود می‌کند و در میدان به دو شاخه تقسیم که یک مسیر به سمت بلوار شهدای ارتش و یک مسیر به سمت بلوار شهید مطهری انجام می‌شود و مسیر سوم هم از بلوار شهید مطهری به سمت راه آهن خواهد بود.
در این تور رسانه‌ای بهره برداری نمادین پل طبیعت با حضور اعضای انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر شاهرود انجام و بازگشایی محور خیابان شهرک گلبرگ به خیابان آیت الله غفاری از کنار دیوار پادگان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود اجرا گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار