خبرهای داغ:
صفاری عنوان کرد: در حال حاضر بیست شرکت دارای سرمایه گذار خارجی در استان وجود دارد و در این نمایشگاه به دنبال ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتر هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۲۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست خبری مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین و با حضور براتی مدیر برگزاری نمایشگاه شایانی معاون صنایع کوچک با محوریت فرصت های صادراتی استان قزوین در سالن اجتماعات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در این نشست با اشاره به ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین یک استان صنعتی است که در بخش صنعت کشور رتبه پنجم را داراست. محصولات استان قزوین دارای تنوع بوده و بیش از ۱۲۰۰ نوع محصول توسط واحد‌های استان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری صنعتی در استان مبتنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی است گفت: استان قزوین فاقد صنعت پتروشیمی و صنایع مادر و فولاد و صنایع سنگین دیگر است و سرمایه گذاری در استان بر اساس مزیت های استان و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

صفاری اظهار کرد: محصولات تولیدی استان دارای کیفیت بالا و قابل رقابت در بازارهای جهانی است و شرایط ارز و نرخ برابری ریال ما با ارز موجب شده در بخش صادرات به بازارهای جهانی توجیه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: ما در صنعت توانمند هستیم. رویکرد برگزاری تخصصی نمایشگاه ها موجب معرفی بهتر محصولات شده و مشتریان خاص در این نمایشگاه ها برای ارایه خدمات فنی جهت تولید بسیار فراهم است.

وی افزود: اولین نمایشگاه تخصصی فرصت های صادراتی استان نیز در راستای به نمایش در آوردن ظرفیت های صنعتی استان به بازرگانان و مسوولان و همچنین سرمایه گذاران خارجی است تا محصولات واحدها با اقدامات تسهیلگری ارائه شود. 

صفاری تصریح کرد: در نمایشگاه چاپ و بسته بندی خروجی واحد‌های صنعتی بسیار خروجی بالایی بود و زمینه بسیار خوبی برای واحد‌های تولیدی ایجاد شد و کارگاه های آموزشی این نمایشگاه موجب توانمندسازی واحدها شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اضافه کرد: بحث صادرات واحدها دو رویکرد دارد که یکی از آنها معرفی محصول صادر شده در بازارهای مختلف است و رویکرد دیگر این است که یک کشور هدف صادرات استان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: رویکرد نمایشگاه فرصت های صادراتی استان قزوین، معرفی توانمندسازی صادرات استان است و این نمایشگاه پایه ای برای نمایشگاه های دیگر با هدف ایجاد بازار فروش در کشورهای دیگر است. در حال حاضر رویکرد دیگری داریم که جذب سرمایه گذار خارجی است.

صفاری یادآور شد: در حال حاضر بیست شرکت دارای سرمایه گذار خارجی در استان وجود دارد و در این نمایشگاه به دنبال ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتر هستیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها