خبرهای داغ:
شاهرود_ ئیس دانشگاه آزاد شاهرود گفت: تبلیغات دانشگاه برای جذب دانشجو باید به روشی هوشمندانه، مختصر و مفید انجام گیرد و هر بار باید بخشی از شاخص‌های دانشگاه معرفی شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۱۴
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

اهمیت شناساندن ظرفیت‌های دانشگاه آزاد به جامعهبه گزارش خبرنگاربسیج، حسینعلی سمیعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در جمع کارکنان و استادان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در بحث هدایت تحصیلی برای رسیدن به نقطه آرمانی و سرآمدی دانشگاه جز با همکاری و همدلی قدم استواری نمی‌توان گرفت. ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی داریم؛ اما باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده بهینه بکنیم و این در واقع برمی‌گردد به مدیران مجموعه که هنرمندی خود را در شناسایی ظرفیت‌ها نشان دهند.
او افزود: با توجه به فاصله‌ای کمی که تا مهر داریم، سرنوشت یک‌ساله دانشگاه در همین روز‌ها مشخص می‌شود یعنی اگر توانستیم در بحث جذب دانشجو موفق عمل کنیم مسلماً وضعیت از اینکه هست بهتر خواهد شد. در حوزه جذب بار‌ها گفته شده که این مقوله فقط مختص حوزه آموزش، پذیرش دانشجو و روابط عمومی نیست اگر همه دوستان همت کنند و پای‌کار بیایند قطعاً تعداد دانشجوی جذب شده از این آمار افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تأکید بر اینکه روابط عمومی به‌عنوان بازوی معرفی دانشگاه باید پررنگ شود، گفت: با توجه به اینکه ۵۰۰ نفر کارمند و عضو هیئت علمی وابسته به این دانشگاه هستند هر کدام می‌توانند مبلغی برای دانشگاه باشند. اکنون برای برون‌رفت از شرایط فعلی باید همت بیشتری کنیم و در معرفی دستاورد‌های دانشگاه و هدایت تحصیلی و جذب دانشجو همت بگماریم.
سمیعی بهترین تبلیغات را در وهله اول نوع عملکرد کارکنان و اعضای هیئت علمی دانست و تأکید کرد: اگر کارکنان در فاز اول وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد این بهترین تبلیغ بوده و وقتی دانشجو احساس کند خدمات خوبی را دریافت می‌کند وی نیز مبلغ دانشگاه می‌شود.
او با بیان اینکه ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود داریم، تأکید کرد: باید این ظرفیت‌ها را به جامعه شناساند و با دیگر دانشگاه‌ها نیز مقایسه کرد. برخی همکاران از ظرفیت‌های دانشگاه آگاه نیستند تا آن را به جامعه معرفی و از ظرفیت‌های دانشگاه دفاع کنند. اگر داشته‌های خود را به خوبی معرفی بکنیم قطعاً بهترین معرفی دانشگاه می‌شود. در‌های دانشگاه باید روی عموم مخاطبان باز شود. مخاطب مستقیم دانش‌آموزان شهرستان هستند و در این رابطه باید ارتباط مستمر با آموزش و پرورش شهرستان داشت. دانش‌آموزان را باید از مدارس به دانشگاه بیاوریم تا از امکانات آزمایشگاه‌ها کارگاه‌ها و فضا‌ها دیدن کنند و قابلیت‌ها را ببینند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه خیلی از رشته‌ها را به خوبی تبیین نکرده‌ایم اگر همدلی باشد می‌شود کار کرد و این مستلزم پای‌کار بودن همه همکاران است، توضیح داد: تبلیغات دانشگاه برای جذب دانشجو باید به روشی هوشمندانه، مختصر و مفید انجام گیرد و هر بار باید بخشی از شاخص‌های دانشگاه معرفی شود.
سمیعی بیان کرد: فعالیت‌هایی در معرفی دانشگاه باید در طول سال ادامه‌دار و مستمر باشد. دفتر مشاوره و هدایت تحصیلی در داخل شهر و دانشگاه باید مستمراً به کار خود ادامه دهند، فعالیت آن‌ها نباید محدود به شهر شاهرود باشد و باید شهر‌های اطراف را نیز در بربگیرد. حوزه فرهنگی خیلی می‌تواند به معرفی دانشگاه کمک کند و اگر کار فاخر فرهنگی انجام بدهیم و آن را معرفی کنیم بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.
او ادامه داد: در این واحد دانشگاهی استادان سرآمدی هستند که حتی در جهان رتبه دارند. آنان باید معرفی شوند تا افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند بداند این استادان دارای چه جایگاهی هستند. وقتی دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود پنج نفر در دوره دستیاری (تخصص) قبولی دارد و در همین شهر در دانشگاهی دیگر در بخش دولتی یک نفر، باید بررسی کرد که روی این مسئله چه اندازه کار کرده‌ایم؟
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به شعار امسال دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت بیان کرد: امروز دیگر دانشجو به دنبال کسب مهارت است یعنی او به دانشگاه می‌آید تا درس بخواند و مهارتی را برای اشتغال آینده خود رقم بزند پس باید به سمت‌وسوی رشته‌هایی برویم که مهارت‌آموزی بیشتری دارند. باید دانشجو زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود مهارتی بیاموزد و بتواند در زندگی استفاده و در آن اشتغال داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم که در کنار تدریس کارگاه‌های کاربردی آموزشی نیز برای دانشجویان برپا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار