خبرهای داغ:

تداوم فعالیت مواکب اربعین حسینی در مرز چذابه

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: با گذشت ۸ روز از اربعین حسینی، فعالیت مواکب در پایانه مرزی چذابه برای خدمت به زائران حرم رضوی ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۳۹۱۸۹
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: باوجود گذشت ۸ روز از اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تعدادی از مواکب مستقر در چذابه درحال خدمت رسانی به زائران اربعین و حرم رضوی هستند. 

وی با بیان اینکه مواکب اربعین حسینی در پایانه‌های چذابه و شلمچه و همچنین مواکب بین راه منتهی به این دو پایانه و ۳۵۰ مرکز تعیین شده در شهر‌های گلوگاهی استان برای اسکان و تغذیه درون شهری زائران از ابتدای ماه صفر و با شیب ملایم اقدام به ارائه خدمات تغذیه‌ای و اسکان کرده‌اند، افزود: فعالیت آن‌ها بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام موسویمی گوید: این خدمت رسانی در دهه اول ماه صفر متناسب با ورودی زائران به استان تنظیم شد، ولی در دهه دوم ماه صفر و به ویژه روز‌های منتهی به اربعین که مواجه با موج زائران به ویژه برادران و خواهران اتباع خارجه مواجه بودیم، اغلب مواکب با همه ظرفیت فعال هستند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان ادامه داد: در دهه سوم ماه صفر و از روز اربعین با توجه به کاهش رفت زائران و به منظور ایجاد آمادگی برای پذیرایی در برگشت، به ویژه موج زائران اتباع خارجه که تا آن موقع از کشور عراق به کشورمان بازگشت نکرده بودند، تصمیم بر این شد علاوه بر آب، یخ و نان از محل کمک‌های دریافتی مقداری اقلام از جمله کنسرو، برنج، شکر، رب گوجه و… تهیه و در اختیار مواکبی که آمادگی داشتند تا پایان ماه صفر در چذابه خدمت رسانی کنند به مرور گذاشته شود.

وی اضافه کرد: این کمیته علاوه بر خدمات رسانی به زائران در پایانه‌ها و مواکب بین راهی، با هماهنگی هیئت امنای مساجد و حسینیه‌های شهر‌های گلوگاهی استان اقدام به شناسایی و معرفی تعداد ۳۵۰ مرکز اسکان و تغذیه کردیم که این مراکز تا همین امروز مشغول اسکان و تغذیه زائران به ویژه اتباع خارجه هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار