خبرهای داغ:
موسوی خبر داد

خدمت رسانی ۸۰ هزار شهروند همدانی به زائرین اربعین حسینی/ تمامی موکب‌ها به صورت مردمی برپا شد

همدان-رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان گفت: طی ایام اربعین حسینی ۸۰ هزار شهروند همدانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به زائرین اربعین خدمت‌رسانی کردند.
کد خبر: ۹۵۳۹۵۳۵
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدرضا موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از روند خدمت رسانی موکب‌های همدان به زائرین اربعین حسینی، خدمت‌رسانی به زوار را افتخاری بزرگ دانست و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان ایجاد و دو سال بعد از اینکه ستاد مردمی استان کار خود را آغاز کرد برای اولین بار در وزرات کشور این ستاد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان همدان در ابتدا فعالیت خود را با هشت موکب آغاز کرد، گفت: امروز این رقم به ۱۵۰ موکب افزایش یافته است.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با تاکید بر اینکه امسال ۱۵۰ موکب در استان همدان به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند، تصریح کرد: تمام این موکب‌ها به صورت مردمی برپا شد و هیچ یک از موکب‌ها ریالی از دستگاه‌های دولتی و ادارات کمکی دریافت نکردند.

وی اضافه کرد: امسال مردم همدان در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی به زیبایی تمام پای کار آمدند و کار به خوبی انجام شد به گونه‌ای که عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) یک سال برای این امر و خدمت‌رسانی ذخیره و پس انداز کرده بودند و یا حتی خودروی زیر پای خود را فروختند و نگذاشتند چراغ این خیمه‌های خدمت‌رسانی خاموش شود.

موسوی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار خادم در موکب‌های همدان به صورت شیفتی به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند، گفت: طی ایام اربعین حسینی ۸۰ هزار شهروند همدانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به زائرین اربعین خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در همدان به مدت ۲۰ روز از ۱۶ روز قبل از اربعین و ۴ روز بعد ادامه داشت، عنوان کرد: در موکب‌های همدان وعده‌های غذایی گرم، میان وعده، خدمات درمانی، امداد خودرو، خدمات فرهنگی و بهداشتی، اسکان، استحمام و... به زائرین ارائه شد.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با تاکید بر اینکه استان همدان در مسیر سفر زائران اربعین از ۱۷ استان کشور قرار دارد، از افزایش ۷ درصدی زائران اربعین در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در اربعین امسال ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو متعلق به زائران حسینی از پنج مسیر وارد استان شدند و ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار خودرو  با در نظر گرفتن زوار همدانی از استان خارج شدند.

وی با بیان اینکه امسال با وجود افزایش ۷ درصدی زائران در ایام اربعین در استان، با کمترین مشکل خدمت رسانی به زوار انجام شد، خاطرنشان کرد: مردم همدان جانانه پای کار آمدند و کار جهادی بزرگی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات