خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام:

اجرای بیش از ۱۳۰۰برنامه در هفته دفاع مقدس/ رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور و برپایی نمایشگاه در منطقه بیدخت

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع بیش از ۷۰ عنوان برنامه در موضوعات متنوع فرهنگی، اجتماعی، بصیرتی، اقتصادی، سیاسی و پروژه‌های عمرانی تعریف شده و بیش از یک هزار و ۳۰۰برنامه در سطح استان توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و اقشار مختلف بسیج برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۸۷
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار رضا هزاری معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان صبح امروز سه شنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: به منظور گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس ۱۴۰۲ از سه ماهه دوم سال برنامه‌ریزی شروع و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مرکز استان و کمیته‌های مرتبط با گرامی‌داشت این ایام در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۳۱ شهریور ماه به طور رسمی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود افزود: در استقبال از هفته دفاع مقدس فردا ۲۹ شهریور ماه از فرمایشات فرمانده کل قوا در دیدار با ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس به صورت ارتباط تصویری بهره مند می‌شویم و تعدادی از فرماندهان و عشایر استان جهت حضور در مراسم به تهران اعزام شدند و مابقی جامعه ایثارگران استان به صورت ارتباط تصویری از فرمایشات رهبری استفاده می‌کنند.

هزاری خاطرنشان کرد: همچنین در آستانه هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه سی ام شهریور فرماندهان نظامی و انتظامی استان دیداری با نماینده، ولی فقیه در استان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار 《ما متحدیم 》 برنامه‌ریزی شده است و هر روز عنوانی دارد گفت: روز ۳۱ شهریور به نام "پیشکسوتان، مقاومت و معنویت" نامگذاری شده است و برنامه‌های محتوایی در این روز شامل تجلیل از پیشکسوتان، حضور در نماز جمعه، عطر افشانی گلزار شهدا و راهپیمایی خانوادگی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان عنوان کرد: شنبه یکم مهرماه به نام " ولایت مداری جوانان، علم و دانش پژوهی" نامگذاری شده است و حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را در عرصه‌های علمی با نمایش اقتدار ملی خواهیم داشت. دوم مهرماه به نام " زنان، خانواده و سلامت" نامگذاری شده است و برنامه‌های بزرگداشت شهدای سلامت و تبیین نقش زنان در دفاع مقدس را در این روز داریم.

وی بیان داشت: دوشنبه سوم مهرماه به نام "شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی" نامگذاری شده است در این روز تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را داریم و در چهارم مهر ماه به نام "دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، اهمیت آموزش عمومی، پدافند غیرعامل و پاسداشت سربازان" نیز برنامه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

هزاری افزود: پنجم مهرماه به نام "وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و تبیین نقش ولایت در دفاع مقدس و شکست حصر آبادان" و نیز ششم مهرماه به نام " نیرو‌های مسلح، بسیجیان، روحانیت، عشایر و روستاییان" نامگذاری و برنامه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است و نیز هفتم مهر ماه آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان "فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان" نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از ۷۰ عنوان برنامه در موضوعات متنوع فرهنگی، اجتماعی، بصیرتی، اقتصادی، سیاسی و پروژه‌های عمرانی تعریف شده است و بیش از یک هزار و ۳۰۰برنامه در سطح استان توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و اقشار مختلف بسیج برنامه‌ریزی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: ۳۱ شهریور ماه هر سال رژه نیرو‌های مسلح افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و امسال رژه نیرو‌های مسلح در مرکز استان صبح جمعه بر عهده سپاه است.

وی اضافه کرد: بازسازی عملیات والفجر ۹ و نمایش رزمی در منطقه عمومی بیدخت در بیرجند به همت تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا علیه السلام استان برنامه‌ریزی شده است که تلفیقی از برنامه‌های عملیاتی، رزمی و فرهنگی است و همچنین نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس در منطقه عمومی بیدخت دوشنبه سوم مهرماه افتتاح می‌شود که همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید از عموم مردم دعوت می‌شود.

هزاری با بیان اینکه همایش اجتماع جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است گفت: با توجه به حضور موثر و نقش آفرینی جوانان بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی، رزمی، اقتصادی و ورزشی بنا داریم در پنجم مهر ماه برنامه سراسری در تمام شهرستان‌های استان با دعوت از سخنرانان استانی و کشوری برگزار کنیم.

وی، برگزاری آبروی محله به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حوزه‌ای، محله‌ای و شهرستانی و برگزاری جلسات تبیین و روشنگری با موضوع دفاع مقدس و نقش دشمنان در جنگ ترکیبی جدید را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.


معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: رزمایش دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در سراسر استان با حضور مسئولین را در برنامه داریم که بعد از هفته دفاع مقدس نیز ادامه خواهد داشت.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه ای، جمعیت و ترک اعتیاد با موضوعات اجتماعی و تربیتی متنوع اشاره کرد و افزود: برگزاری سیر‌های نمایشگاهی دفاع مقدس، کتاب، عکس و نوشت افزار و همچنین روایتگری راویان دفاع مقدس اعم از اعزام راویان و برگزاری نشست‌ها و میزگرد‌های پرسش و پاسخ در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ادارات از دیگر برنامه‌ها در طول هفته دفاع مقدس است.

هزاری به افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: ۳۲ پروژه با اعتبار بیش از ۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که این طرح‌ها شامل دو پروژه آبرسانی روستایی و اتصال شبکه، افتتاح ۱۹ واحد مسکن محرومین، آسفالت روستایی و بین مزارع، مرمت ۷ رشته قنات، بهره‌برداری از کانال انتقال آب کشاورزی و یک پروژه فرهنگی و آموزشی است.

وی، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به گردهمایی و میقات صالحین، حفظ انسجام بسیجیان گردان‌های بیت المقدس و مردم پایه امام حسین و اجرای طرح‌های دفاع از مقر توسط ادارات و نهادها، نواختن زنگ ایثار در مدارس و برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مدارس و میز‌های خدمت و برنامه‌های شیفت ایثار توسط بسیج کارگری و نیز نهضت خدمات مومنانه و توزیع جهیزیه به تعداد ۴۸۱ سری جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق محروم اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در پایان افزود: برگزاری بیش از ۱۰۰ اردوی جهادی در مناطق مختلف استان، ویزیت رایگان، آیین عهد سربازی همزمان با آغاز ولایت حضرت مهدی عجل الله، پاتوق سرود، جشن‌های خیابانی، تئاترها، اکران فیلم‌ها و مستندات دفاع مقدس و اردو‌های راهیان پیشرفت و همچنین راه‌اندازی دو بازارچه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی در سطح استان، برگزاری دو مجمع شهرستانی بسیج و جشنواره مالک اشتر بسیج در نواحی با هدف تجلیل از رده‌های برتر بسیج، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی و رزمایش گردان‌های امنیتی امام علی علیه السلام از دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار