اجرای ۱۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مهریز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و نظامی با همکاری پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در شهرستان مهریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۱۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، سرهنگ علی فاتحی ابرقویی در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان مهریز گفت: دفاع مقدس یک افتخار ملی است و همه اقشار از جمله زنان، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان، بسیجیان و عموم مردم در دفاع مقدس نقش داشتند.

وی یکی از برنامه‌ها در سطح کشور را دیدار جمعی از مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این برنامه بطور زنده در پایگاه‌های بسیج شهرستان‌ها پخش خواهد شد.

فاتحی ابرقویی با اشاره به برگزاری نمایش رزمی در مرکز استان در جوار پارک کوهستان ادامه داد: این نمایش رزمی نمایشی فاخر، ارزشمند، تبیین کننده، هیجان آفرین و جذاب است که به همت سپاه الغدیر برپا می‌شود و هر شب حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت شرکت کننده دارد.

وی یکی از برنامه‌های شاخص شهرستان را سرکشی به تمام خانواده‌های شهدا عنوان کرد و گفت: این برنامه از اول مهرماه در قالب ۳۳ اکیپ و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می‌گیرد و هر اکیپ ۳ یا ۴ خانواده را پوشش می‌دهد. از این تعداد، ۴ اکیپ بطور ویژه به خانواده‌های شهدای دانش آموز سرکشی می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز، برنامه محوری شهرستان در این هفته را حضور در اکثر مدارس با جمعیت ۵۰ نفر به بالا در مرکز شهر و روستا‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، با هماهنگی آموزش و پرورش نمایشی خیابانی با هدف روشنگری برای دانش آموزان و ایجاد فضای شاد در مدارس با استفاده از مفاهیم دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی به برگزاری محفل خاص تحت عنوان " آبروی محله" و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در محلات اشاره کرد و برگزاری یادمان شهدا، ادای احترام به مقام شهدا و غبارروبی قبور مطهر شهدا، برپایی کافه شهدا در پایگاه‌های مقاومت بسیج، محفل انس با قرآن، تجلیل از رزمندگان، اجرای سرود پاتوقی و برگزاری نمایشگاه در محل نمایش رزمی را از دیگر برنامه‌های شهرستان در این هفته برشمرد.

«محمد دهقان بنادکی» فرماندار مهریز هم در این نشست، بر اجرای برنامه‌های ابتکاری در هفته گرامیداشت دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هر اداره بایستی یک برنامه ابتکاری در این هفته اجرا کند. همچنین در مساجد شهرستان یک روحانی به بیان خاطره‌ای کوتاه و زیبا از شهدای مهریزی دو دوران دفاع مقس بپردازد.

وی با تاکید بر استفاده از ابزار هنر در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: برنامه‌های این هفته با تلفیق هنر و استفاده از ظرفیت هنرمندان بسیجی برگزار شود.

فرماندار مهریز، برپایی میز خدمت در پایگاه‌های بسبج با حضور مدیران ادارات شهرستان، آذین بندی ادارات و شهر، حضور مدیران ادارات در مدارس شهرستان به مناسبت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، سرکشی به خانواده‌های شهدا در روستا‌ها و اجرای برنامه‌های خاص در حوزه بانوان و عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار