در شهر هفشجان برگزار شد؛

دیدار با خانواده معظم روحانی شهید جلالی

همزمان با حلول ماه ربیع الاول و در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از خادمیاران رضوی شهرکرد با خانواده معظم روحانی شهید حجت الاسلام سید رضا جلالی هفشجانی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۶۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این دیدار معنوی که با هماهنگی کانون ایثار و شهادت خادمیاران رضوی شهرکرد صورت گرفت،سیدمهدی جلالی پدر معظم شهید که با چهره گشاده به خاطراتی از شهید سید رضا جلالی پرداخت.

حجت الاسلام سیدحسن جلالی برادر شهید و امام جمعه سابق هفشجان به شرح زندگی و فرازهای از وصیت نامه شهید پرداخت، همچنین همسر شهید به گوشه های دیگر از زندگی شهید پرداخت.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهر هفشجان در سخنان کوتاهی در خصوص هفته دفاع مقدس و ارزش دیدار خانواده شهید مطالبی را بیان کرد.

حاج آقا داودی، در این دیدار به ارزش و مقام شهید پرداخت و با استفاده از آیات و روایات مطالبی را بیان کرد.

در پایان مراسم از پدر و مادر و همسر شهید تجلیل شد.

در ابتدای این دیدار مسئول کانون ایثار و شهادت شهرستان شهرکرد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خصوص دیدار با خانواده معظم شهدا و اهمیت آن مطالبی را بیان کرد.

خیر مقدم گویی، زیارت خاصه حضرت امام رضا علیه السلام و مداحی به صفا و صمیمیتی خاص این جلسه افزود.

در این دیدار امام جمعه، شهردار، فرمانده بسیج، مسئول یادواره شهدا، مسئول کانون قرآن و عترت شهر هفشجان حضورداشتند.

زندگینامه طلبه شهید سیدرضاجلالی

حجت الاسلام سیدرضاجلالی هفشنجانی با عضویت بسیجی در جبهه حضور یافت که در ۲۸/۱۰/ ۱۳۶۵ هجری شمسی در منطقه شلمچه شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک این شهید عزیز  پس از تشییع در گلزار شهدای شهر هفشجان به خاک سپرده شدند.

طلبه شهید، سیدرضا جلالی در یک خانواده مذهبی در شهرستان شهرکرد به دنیا آمد، به عشق هشتمین امام همام، نامش را "رضا" نهادند. دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند. دوره نوجوانی سیدرضا، با خروش امت خداجوی ایران علیه حکومت منحوس پهلوی همراه گردید و با بانگ " الله‌اکبر" در تظاهرات و راهپیمایی علیه حکومت ستمشاهی شرکت می‌کرد.

بعد از پیروزی انقلاب، به فعالیت در مساجد، تجهیز کتابخانه و جذب نیروهای جوان و کار آمد پرداخت، با علاقه‌ای که به امام و روحانیت داشت وارد حوزه علمیه شهرکرد و سپس روانه عش آل‌محمد شهر مقدس قم  شد تا در جوار کریمه اهل‌بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها از زلال معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام سیراب شود. در ایام دفاع مقدس، چندبار عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در منطقه شلمچه شربت شهادت نوشید و به وصال حق بار یافت.

بخشی از وصیت‌نامه شهید:

عزیزانم! قدری به خود بیاییم و فکر کنیم که آیا این خون‌ها برای ما مسئولیت نمی‌آورد و آیا ما کاملاً به وظایفمان عمل می‌کنیم؟

 عزیزان! شما را سفارش می‌کنم که دست از حمایت این مرد الهی امام خمینی (ره) بر ندارید که عزت و شرف ما در گرو عمل به دستورات او است.

به بچه‌های حزب‌الله سفارش می‌کنم که به گرد امام امت، وحدت خود را حفظ کنند و بدانید که تفرقه و ایجاد فساد در بین جوان‌ها، از سلاح‌های برنده امپریالیسم است.

شهر هفشجان در۲۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار