هیچ‌گونه مسامحه در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی قابل قبول نیست

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هیچ گونه مسامحه و چشم پوشی در بحث ساخت و ساز و مستحدثات غیرقانونی در سطح اردبیل قابل قبول نیست.
کد خبر: ۹۵۴۲۵۶۴
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

هیچ‌گونه مسامحه در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر سه‌شنبه در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: در بحث ساخت و سازها و مستحدثات غیر قانونی هیچ‌گونه مسامحه و چشم پوشی متصور نیست و هر گونه ساخت و سازهای غیر مجاز در بدو اقدام و تأسیس باید سریعاً قلع و قمع شود.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف ذاتی خود مصمم‌تر و قاطعانه تر عمل کنند، گفت: ظرفیت‌های خوبی از طریق مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در صدور اسناد تک برگی ایجاد شده است، از عموم زارعین و کشاورزان تقاضا داریم تا از این فرصت ایجاد شده در اخذ سند تک برگی برای زمین‌های کشاورزی نهایت استفاده را ببرند.

رئیس کل دادگستری اردبیل بیان کرد: دستگاه قضائی در راستای انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی خود در امر دفاع از حقوق بیت المال با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی مطابق با قانون به شدت برخورد می‌کند، پس از قلع و قمع و رفع تصرف اراضی باید دستگاه‌های صاحب اراضی در امر صیانت از اراضی رفع تصرف شده اهتمام جدی تری داشته باشند که در غیر این صورت سهل انگاری مدیران و مسئولان به منزله ترک فعل تلقی شده و با متخلّف در هر جایگاه و سمتی که داشته باشد برخورد قانونی خواهد شد.

فرصت ۲ ماهه بنگاه‌های معاملاتی برای اخذ مجوز قانونی

حجت الاسلام کثیرلو با اشاره به تخلفات فراوان بنگاه‌های معاملاتی غیر مجاز و به تبع آن تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضائی تصریح کرد: همه بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو در سراسر استان دو ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ مجوز قانونی فعالیت اقدام نمایند، در غیر این صورت نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام خواهد شد و دادستان‌های حوزه‌های قضائی نیز مکلّف هستند این موضوع را به جد از مجموعه‌های مرتبط پیگیری کرده و دستورات لازم قضائی را صادر کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی از تبعات تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی به مردم از طریق ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی، استفاده از ظرفیت‌های بسیج مردمی و نیز بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در پایش تصویری اراضی می‌تواند در کمک به پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی بسیار مثمر ثمر باشد.

ارسال نظرات