خبرهای داغ:
معاون گردشگری کشور گفت: جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که در آذرماه به میزبانی قزوین برگزار می‌شود، رویدادی مهم برای معرفی این استان در سطح ملی است.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۷۴
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

 

قزوین_ به گزارش بسیج، علی اصغر شالبافیان در نشست صمیمی با فعالان گردشگری استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در هتل ایرانیان برگزار شد، اظهارکرد: برگزاری این جشنواره در قزوین و تولید محتوا با موضوع ظرفیت‌های مختلف میراث ‌فرهنگی این استان می‌تواند زمینه معرفی شایسته قزوین در سطح ملی را فراهم کند و همه کسانی که به نحوی در حوزه گردشگری استان فعال هستند باید برای میزبانی و ارائه خدمات مناسب در ایام برگزاری جشنواره پای کار باشند.

معاون گردشگری کشور افزود: مجموعه مدیریتی استان به‌ویژه استاندار قزوین علاقمند به حوزه گردشگری هستند که باید از این فرصت برای طرح مطالبات و پیگیری آنها استفاده کنید.

شالبافیان با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی قزوین گفت: استان قزوین به‌لحاظ پیشینه تاریخی، موقعیت جغرافیایی و ارزش‌های اصیل فرهنگی از جمله استان‌های مطرح در کشور به‌شمار می‌رود که جهانی شدن سعدالسلطنه طی روزهای گذشته، شآن بین‌المللی هم به استان بخشیده است.

شالبافیان با اشاره به اقدامات خوب توسعه گردشگری قزوین طی دهه اخیر گفت: گردشگری قزوین از رویکرد حمایتی مدیران استان برخوردار است که باید این حمایت‌ها بیشتر و زمینه‌ساز رشد و ارتقاء بیشتر آن در سال‌های آتی شود.

وی همچنین خطاب به فعالان گردشگری قزوین تاکید کرد: یک مسئول زمانی می‌تواند تصمیم درستی اتخاذ کند که از او مطالبه شود و مطالبه‌گری شما فعالان در کنار پیگیری‌های اداره‌کل و تصمیم‌گیری‌های درست مسئولین می‌تواند در تحقق اهداف توسعه گردشگری استان موثر واقع شود.

شالبافیان همچنین ضمن مهم خواندن جهانی شدن کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه و لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت جهانی در استان خاطرنشان کرد: قروین دارای بناهای تاریخی متعدد و جاذبه‌های گردشگری منحصر‌به‌فرد است که این ظرفیت نباید تنها به سعدالسلطنه محدود شود.

وی با قول پیگیری برای تامین اعتبار حضور راهنمایان در بناهای تاریخی ادامه داد: امیدواریم با حضور راهنمایان، سایر بناهای تاریخی شهر قزوین که تعداد آنها قابل توجه نیز هست بازگشایی شوند تا گردشگران بیشتر و بهتر با سایر ظرفیت‌های گردشگری این شهر آشنا شوند.

معاون گردشگری کشور همچنین با تاکید بر ضرورت بازسازی و تجهیز واحدهای اقامتی موجود گفت: حمایت از مشاغل موجود حوزه گردشگری به ایجاد شغل جدید اولویت دارد و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری جامعه هت‌لداران بخشی از تسهیلات تبصره ۱۸ به بازسازی و تجهیز این واحدها اختصاص یابد.

مشکلات عمومی تاسیسات گردشگری اعم از تعرفه‌های بهینه‌سازی مصرف گاز، معافیت مالیاتی، تعرفه برق، پرداخت تسهیلات حمایتی، بیمه راهنمایان گردشگری و… از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست مدیران انجمن‌‎های حرفه‌ای حوزه گردشگری قزوین، مدیران تاسیسات گردشگری، راهنمایان، سرمایه‌گذاران و جمعی از فعالان و کارشناسان این حوزه حضور داشتند.

در این برنامه همچنین از تعدادی از پیشکسوتان فعال در عرصه گردشگری قزوین تجلیل شد. دیدار با معاون امور عمرانی استاندار و بازدید از مجتمع اقامتی بامسان واقع در منطقه نمونه گردشگری باراجین در قزوین برنامه دیگر معاون گردشگری کشور در سفر به قزوین بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها