مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

نشست وزرای گردشگری اکو آخر هفته در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو و دبیرکل سازمان دی هشت در اردبیل مهرماه در راستای برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۴۰
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

نشست وزرای گردشگری اکو آخر هفته در اردبیل برگزار می‌شود

حسن محمدی ادیب روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اعلام این خبر اظهار کرد: روزهای ۱۲ و ۱۳ مهرماه نشست کارشناسان و وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار خواهد شد و تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه مهم اندیشیده شده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی کامل خود را برای اجرای این برنامه اعلام کرده است.

وی با قدردانی از همکاری‌های دبیرخانه اکو و وزارت امور خارجه برای برگزاری شایسته این برنامه افزود: تا امروز علاوه بر دبیرکل سازمان اکو و هیئت‌های هشت کشور عضو آن، حضور دبیرکل سازمان دی هشت (هشت کشور اسلامی در حال توسعه) نیز به عنوان مهمان افتخاری در این نشست قطعی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: برنامه‌های مفصلی برای حضور مهمانان خارجی در اردبیل تدارک دیده شده است و مهمانان در مدت حضور در اردبیل از مناظر و مناطق طبیعی و تاریخی استان بازدید خواهند داشت.

محمدی ادیب برگزاری نشست‌های اقتصادی و جلسات مختلف با حضور فعالان اقتصادی استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای مهمانان خارجی ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد برگزاری نشست وزرای گردشگری اکو در اردبیل موجب ارتقای صنعت گردشگری و تحول در اقتصاد و کسب و کارهای مرتبط با آن در سطح این استان شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

این رویداد مهم گردشگری اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار اردبیل، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سفرای کشورهای عضو اکو، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، سفرای کشورهای صربستان و چین، نماینده سفارت رومانی در سالن فدک اردبیل آغاز شد.

برگزاری فروم اقتصادی ، جشنواره کوچ عشایر، دیدار با سفرای حاضر در اردبیل از جمله برنامه هایی است که طی ماههای اخیر در راستای توسعه گردشگری استان برگزار شده است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل به تازگی در جلسه هماهنگی سفر وزرای گردشگری عضو اکو به اردبیل، از تبدیل این شهر به یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران چینی خبر داد و پخش ظرفیت‌های گردشگری این خطه از تلویزیون‌های اعضای اکو را در معرفی استان اردبیل و جذب گردشگران به این منطقه موثر ارزیابی کرد.

استان اردبیل با جذابیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال غربی ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات