فرماندار سیروان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های عمرانی روستاهای این شهرستان توسعه می‌یابد، گفت: طرح مطالعاتی اصلاح شبکه آب روستاهای سیروان در حال انجام است.
کد خبر: ۹۵۴۴۶۰۲
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر شریفی، فرماندار سیروان روز دوشنبه در بازدید از روستاهای برآفتاب مله ماران، سفیدخانی وسطی، علی آباد علیا و کله جوب، اظهار کرد: دولت سیزدهم به مناطق کمتر توسعه‌یافته این دیار توجه ویژه دارد و تلاش می‌شود که مشکلات زیرساختی آنان برطرف شود.

 

 وی در جمع مردم روستای برآفتاب مله ماران تصریح کرد: اصلاح شبکه برق و روشنایی معابر این روستا در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک انجام می‌شود.

 

 فرماندار سیروان گفت: به‌منظور جلوگیری از خسارت در هنگام وقوع سیل به روستا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل کانال سنگی روستا اختصاص‌یافته که پیمانکار آن نیز مشخص شده و به‌زودی شروع به کار می‌کند.

 

 شریفی با بیان اینکه این روستا و دیگر مناطق شهرستان با مشکل تنش آبی مواجه هستند، تأکید کرد: طرح مطالعاتی اصلاح شبکه آب روستاهای شهرستان در حال انجام است که بر اساس اولویت‌بندی، اصلاح شبکه آب روستاها انجام می‌شود.

 

 فرماندار سیروان در جمع مردم روستای سفید خانی وسطی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه برق و روشنایی معابر روستا در دستور کار قرار دارد و به‌زودی انجام خواهد شد، افزود: تسطیح و شن‌ریزی روستا در برنامه‌های عمرانی آتی بنیاد مسکن قرار می‌گیرد تا بخشی از مشکلات زیرساختی روستا مرتفع گردد.

 

 وی ادامه داد: تعمیر و عایق‌کاری محل ذخیره آب شرب روستا ضرورت دارد و می‌بایست شرکت آبفای شهرستان دراین‌خصوص همکاری کند.

 

 فرماندار سیروان در جمع مردم روستای "علی آباد علیا" و "کله جوب" نیز گفت: ۵ میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای اجرای طرح هادی روستای "علی آباد علیا" اختصاص‌یافته که در آینده نزدیک طرح هادی این روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان انجام می‌شود.

 

 شریفی خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برای توسعه و عمران و آبادانی روستای کله جوب اختصاص‌یافته که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

 شهرستان سیروان دارای ۶۶ روستا با ۱۶ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظرات