واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین در آذربایجان شرقی به طرح جوانی جمعیت

تبریز- آئین واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۶۶۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان در آئین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همزمان با هفته وحدت افزود: مشکلی در تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت در استان وجود ندارد.
امیر بخشی زاده با بیان اینکه این زمین ها در ۱۹ شهر استان به خانواده ها واگذار می شود، افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۴۴ خانواده در استان واجد شرایط دریافت زمین در این طرح هستند.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح جوانی جمعیت مشکلی در تامین زمین در آذربایجان شرقی وجود ندارد و ۲ هزار قطعه زمین در این طرح آماده شده است و این استان جزو استان های پیشرو در واگذاری زمین در این طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: در این طرح حدود ۲۹۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
بخشی زاده، ادامه داد: در این طرح طی چهار سال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود که در ۲ سال اخیر ۸۵ هزار واحد مسکن در سطح روستاهای و شهرهای در حال ساخت است.

آذربایجان‌شرقی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جوانی جمعیت است
 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح جوانی جمعیت و ایجاد نشاط و امید در جامعه و بین مردم توسط فرزندان مردم و خود مردم اعلام کرد و با بیان این‌که عزم جدّی بر بحث ساخت مسکن در دوره چهار ساله دولت سیزدهم داریم و مصمم به‌ ساخت و تحویل چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن هستیم، از تحویل ۵۰ هزار هکتار زمین به مردم خبر داد.
روح‌الله اکبری از راه‌اندازی کمپین نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه خبر داد و از متولیان امر خواست تا با پیوستن به این کمپین در ساخت و تحویل سرپناه و مأمن امن و همراه با آرامش و آسایش برای افراد کم‌بضاعت و کم‌توان مشارکت نمایند.

 

جمعیت عامل بقای یک جامعه است
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم واگذاری زمین به یکهزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر استان را جمعیت را عامل بقای یک جامعه دانست و با بیان این‌که هر چقدر یک کشور امکانات زیر زمینی، سرزمین بزرگ و امکانات مالی داشته باشد و جمعیت‌اش جوان نباشد و ساکنان‌اش، ساکن آن سرزمین نباشد، هیچ ارزشی ندارد، بر لزوم اهتمام جدّی بر افزایش و جوان‌سازی جمعیت و برخورداری از امکانات کافی تأکید کرد.
عابدین خرم عامل بقا و دوام یک کشور را جمعیت اعلام و اظهار کرد: اگر کشوری دارای هر چقدر سرزمین بزرگ و امکانات مادی زیاد و زیرساخت های مختلف داشته باشد ولی جمعیت ساکن نداشته باشد، دارای هیچ ارزشی نبوده و مردم سایر کشورها امکانات این سرزمین را به تاراج خواهند برد.
وی با قدردانی از خانواده هایی که با وجود کمبودها و مشکلات زندگانی خود را حفظ کرده و گرم نگه می دارند، یادآور شد: خانواده هایی که با کوچکترین مشکل متارکه و از هم پاشیده می شوند، موجب غضب خداوند قرار گرفته و موجب می شوند جامعه سست و بی بنیان شود.
خرم، با بیان اینکه برای ماندگاری یک مملکت نیاز است تا هر خانواده سه تا هفت فرزند داشته باشد، افزود: کسب و کار، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع و سایر حوزه ها وابسته به جمعیت است.
وی اظهار کرد: وجود خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر برای جامعه الگو بوده و فعالان حوزه فرهنگ و هنرمندان باید در خصوص افزایش تولید مثل، فرزندآوری و جوانی جمعیت تبلیغ و ترویج کنند.
استاندار با تاکید بر اینکه تمام بانک ها، مسوولان ادارات و سازمان های این استان از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به تامین زمین و مسکن برای خانواده ها موظف و مکلف شده اند، یادآور شد: سازمان های ذیربط باید به فکر تامین نیازهای خانواده ها برای توسعه جوانی جمعیت و ازدواج در جامعه باشند.
در این مراسم به صورت نمادین به تعدادی از خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر سند زمین اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار